Nominerade böcker 2017
De författare som nominerats till Årets Marknadsföringsbok 2017, intervjuas av Francesca O’Brien Apelgren.
Till Årets Marknadsföringsbok 2017 utsågs ”Bang for the Buck” av Erik Modig. En filmad intervju med Erik Modig finns här.
Karin Zingmark, är författare till boken ””Maxa Snacket – Så når du framgång genom digital kommunikation”.
Boken ”Nu : strategisk improvisation för effektiv kommunikation” har skrivits av Katarina Gentzel Sandberg och Jesper Falkheimer. En filmad intervju med Katarina Gentzel Sandberg finns här.
Boken ”Jakten på Känslan – Konsten att skapa meningsfulla upplevelser” har skrivits av Arvid Axland och Niels Kjaergaard-Jensen. En filmad intervju med Arvid Axland finns här.
Boken ”Säljorganisationen: ledning och styrning” har skrivits av Anders Sahlgren och Erik Skog. En filmad intervju med författarna finns här.
Boken ”CSR och hållbart företagande” har skrivits av Hans De Geer, Magnus Frostenson, Lin Lerpold, Sara Nordbrand och Tommy Borglund. Se en filmad intervju med Hans De Geer här.
Boken ”Mässguru : så lyckas du som utställare, från idé till succé” har skrivits av Mikael Jansson och Maria Jansson. Se en filmad intervju med Mikael Jansson här.
Boken ”Konsumentbeteende Klassiska & Samtida perspektiv” har skrivits av Karin M Ekström, Mikael Ottosson och Anders Parment.har skrivits av . Se en filmad intervju med Anders Parment här.
Boken ”Möt kunden öga mot öga” har skrivits av Ulla-Lisa Thordén. Se en filmad intervju med Ulla-Lisa Thordén här.
Boken ”Slutsålt – Konsten att hjälpa kunder att köpa” har skrivits av Mats Fogelqvist. Se en filmad intervju med Mats Fogelqvist här
Boken ”Det Agila Företaget – Fiskstim eller Supertanker i en Dynamisk Värld” har skrivits av Lennart Francke och Göran Nilsson. Se en filmad intervju med Lennart Francke och Göran Nilsson här.
Boken ”Marknadsföring av Lyx och Preminum” har skrivits av Henrik Uggla. Se en filmad intervju med Henrik Uggla här
Boken ”Lojala Kunder – Fånga potentialen mellan kundmötena” har skrivits av Inger Roos. Se en filmad intervju med Inger Roos här
Boken ”E-handel organisation, distribution och hållbarhet” har skrivits av Magnus Forstenson, Nina Hasche, Sven Helin och Frans Prenkert. Se en filmad intervju med Frans Prenkert här.
Boken ”Motivationskoden : om modernt ledarskap och varför vi borde gå från Management till Humanagement” har skrivits av Tommy Lundberg. Se en filmad intervju med Tommy Lundberg här.
De böcker som nominerades till Årets Marknadsföringsbok 2017 var:
Förlag: Liber
Kundfokus
Ada Elmgart, Eva Bloch
Möt kunden öga mot öga
Ulla-Lisa Thordén
Planerad Kommunikation,
Strategisk ledningsstöd i företag och organisationer
Peter Erikson
Framtidsrusta ditt ledarskap
Emma Pihl
Lojala kunder
Fånga potentialen mellan kundmötena
Inger Roos
Maxa Snacket
Så når du framgång genom digital kommunikation
Karin Zingmark
Förlag: Roos Tegnér
Mässguru
Mikael Jansson, Maria Jansson
Slutsålt – Konsten att hjälpa kunder att köpa
Mats Fogelqvist
Det agila Företaget
Fiskstim eller supertankers i en dynamisk värld?
Lennart Francke, Göran Nilsson
Motivations koden
Om modernt ledarskap och varför vi borde gå från Mangement till Humanagement
Tommy Lundberg
Nu – Strategisk improvisation för effektiv kommunikation
av Jesper Falkheimer & Katarina Gentzel Sandberg
Förlag: Studentlitteratur
Säljorganisationen – ledning och styrning
Anders Sahlgren, Erik Skog
Kunskapsbaserad Marknadsföring
Leon Michael Caesarius, Jukka Hohenthal
E-handel organisation, distribution och hållbarhet
Magnus Forstenson, Nina Hasche, Sven Helin, Frans Prenkert
Brand Theories
Veronika Tarnovskaya, Jon Bertilsson
Konsumentbeteende
Klassiska & Samtida perspektiv
Karin M Ekström, Mikael Ottosson, Anders Parment
Förlag: Sanoma Utbildning
CSR och hållbart företagande
Tommy Borglund, Hans de Geer, Susanne Sweet
Magnus Frostenson, Lind Lerpold, Sara Nordbrand,
Emma Sjöström, Karolina Windell
Marknadsföring av Lyx och Premium
Henrik Uggla
Skriva för att övertyga
Mikael Rosén
Övriga
Jakten på känslan
Konsten att skapa meningsfulla upplevelser
Eget förlag
Arvid Axland, Niels Kjaergaard-Jensen
Bang for the Buck
Kommunikation som skapar resultat
Rheologica Publishing AB
Erik Modig
Din hjärna från 2008 är effektivare än den du har idag – så kan du återställa den
Förlag Meetings International Publishing
Tomas Dalström