Sedan millennieskiftet har influencers påverkan på handeln ökat kraftigt. Marknadsföring och försäljning via dessa sociala mediepersonligheter når ständigt nya höjder.…
Hur bra är svenska medier på att bete sig etiskt? Vem håller koll på att de sköter sig? Vad händer…
Jenny Winbom, kommersiell direktör på Dash Retail Consulting, är moderator för ett panelsamtal om cirkulära digitala shoppingupplevelser på Tendensdagen den…
Medlemmar i Sveriges Marknadsförbund har tillgång till kostnadsfri rådgivning inom juridik. Frågor om varumärke, design, patent och IP-strategi Ställ din…
31 augusti håller Sveriges Marknadsförbund seminariet “Growth Hacking – testa, förbättra och få tillväxt” som leds av Sophie Hedestad, marknadschef…
EN HÅLLBAR LIVSLUST AFTER WORK Sammanfattning av Sveriges Marknadsförbunds webbinarium 2 december 2020.Text: Inger Söderholm, inger@ismk.se The decade of the…
17 september ägde ett spännande webbinarium rum där vi fick möta Staffan Ekengren, författare till boken “Följarna först – redaktionell…