28 november 2017

Filmintervju med Anders Sahlgren och Erik Skog om nominerade boken "Säljorganisaitonen"

Anders Sahlgren och Erik Skog har skrivit "Säljorganisationen - ledning och styrning" som nominerades till Årets Marknadsföringsbok 2017. Foto: Sahlgren & Skog
Anders Sahlgren och Erik Skog har skrivit ”Säljorganisationen – ledning och styrning” som nominerades till Årets Marknadsföringsbok 2017. Foto: Sahlgren & Skog

En av de böcker som nominerades till Årets Marknadsföringsbok 2017 var ”Säljorganisationen: ledning och styrning” av Anders Sahlgren och Erik Skog.
Utgångspunkten för boken är vad säljorganisationens ledning kan göra för att åstadkomma en sådan ökning. Här beskrivs vilka områden som kan påverkas genom ledarskapet och vilka verktyg som ledningen kan använda sig av för att förbättra säljorganisationens prestanda.
Bokens modeller är beprövade och baseras både på akademisk forskning och på författarnas mångåriga erfarenhet som ledare för framgångsrika säljorganisationer och som managementkonsulter. Varje område i boken kompletteras med praktiska exempel på hur företag har löst de olika frågeställningarna i verkligheten. Resonemang och exempel förklaras även med kopplingar till marknadsföringsmodeller, organisationsteori och psykologi.
Sveriges Marknadsförbunds vd, Francesca O’Brien Apelgren har intervjuat Anders Sahlgren och Erik Skog om tankarna bakom boken och målsättningen med den.
Du kan köpa boken här