1 januari 2018  ·  Författarintervjuer

Filmintervju med Erik Modig om vinnarboken ”Bang for the Buck”

Årets Marknadsföringsbok 2017 blev ”Bang for the Buck” av Erik Modig.

Erik Modig belönades med priset för Årets Marknadsföringsbok för sin Bang for the Buck
Erik Modig belönades med priset för Årets Marknadsföringsbok för sin Bang for the Buck

Boken ger läsaren en guidning i det som alltid kommer att vara gemensamt för alla kanaler till kundens hjärna. Det är först när alla mätvärden kan bilda en helhet som de kan jämföras och ge oss insikter om vad varje enskilt varumärke bör satsa på.

Erik Modig presenterar i boken sin modell Påverkansmatrisen, som är ett verktyg för ledning, kommunikations-, marknads- och säljavdelningar för att kunna länka samman och optimera det dagliga arbetet.

Kriget mellan hur vi förklarar och mäter effekten av marknadsföring har bara börjat. Bang for the buck och Påverkansmatrisen erbjuder ett verktyg för att förstå, utnyttja och vinna detta krig.

Sveriges Marknadsförbunds vd, Francesca O’Brien Apelgren har intervjuat Erik Modig om tankarna bakom boken och målsättningen med den.