Marknadsföring i fokus

Mentorskap

En mentor är för många en bra ledsagare för att utvecklas i yrkesrollen. Det gäller inte bara för dem som just börjat sin karriär, utan kan vara till stor nytta även senare.

En mentor är ett externt bollplank som alltid vill dig väl utan någon egen agenda!

Ömsesidigt mentorskap mellan generationer i kommunikation

En yngre medarbetare på marknads- eller kommunikationsavdelningen kanske söker efter en extern äldre marknads- och kommunikationschef att bolla med?

En senior medarbetare kanske vill få kunskap och lära känna generation Y och Z och deras kultur- och mediavanor, köpbeteende samt erfarenheter inom kommunikationsyrket.

Varför ska man ha en mentor?

  • Du vill utveckla dig i din befintliga roll
  • Du söker nya utmaningar internt eller externt 
  • Du vill få hjälp med att sätta upp mål och delmål i ditt arbete
  • Du letar efter en coach som kan träna dig i ditt ledarskap
  • Du vill få nya infallsvinklar
  • Du vill bolla med en yrkesperson som har tystnadsplikt
  • Du vill bli medveten om din arbetssituation för att motverka jäkt, press och utbrändhet
  • Du kanske inte vet vad du vill och söker en samtalspartner
  • Du vill arbeta med din självkännedom
  • Du vill bli inspirerad och känna än mer arbetsglädje
  • Du vill utvidga ditt kontaktnät