13 november 2017  ·  Årets Marknadsföringsbok

Filmintervju med Katarina Gentzel Sandberg om "Nu", nominerad till Årets Marknadsföringsbok

En av de böcker som nominerades till Årets Marknadsföringsbok 2017 var ”Nu : strategisk improvisation för effektiv kommunikation” av Katarina Gentzel Sandberg och Jesper Falkheimer.

Katarina Gentzel Sandberg och Jesper Falkheimer har skrivit boken om strategisk improvisation.
Katarina Gentzel Sandberg och Jesper Falkheimer har skrivit boken om strategisk improvisation.

Katarina Gentzel Sandberg är senior partner och kommunikationsrådgivare på Gullers Grupp och Jesper Falkheimer är forskare och professor i strategisk kommunikation vid Lunds universitet.

I deras här boken introduceras strategisk improvisation som ett nytt sätt att tänka och agera kommunikativt. Den beskriver vad strategisk improvisation är och hur modellen kan användas i företags verksamhet. Boken baseras på forskning, konkreta exempel och intervjuer med kommunikationschefer från näringsliv, offentlig och idéburen sektor. Dessutom finns ett självtest: hur är din och din organisations förmåga till strategisk improvisation? Stor inspiration hämtas från improvisatörer från bland annat musikens och politikens värld. De har alla förmågan att kombinera ordning och kaos, analys och kreativitet, långsiktighet och spontanitet, erfarenhet och nyskapande.

Boken är utgiven på Roos Tegner Förlag.
Sveriges Marknadsförbunds vd, Francesca O’Brien Apelgren har intervjuat Katarina Gentzel Sandberg om tankarna bakom boken och målsättningen med den.