25 december 2017

Filmintervju med Mats Fogelqvist om nominerade boken "Slutsålt"

En av de böcker som nominerats till Årets Marknadsföringsbok 2017, var ”Slutsålt: konsten om att hjälpa kunder att köpa” av Mats Fogelqvist.
Mats Fogelqvist-edited
Boken handlar om insiktsdriven försäljning, en säljmodell för den tid vi lever i. En tid där information är tillgängligt för alla. Den baseras på ekonomisk forskning, beteendevetenskap och det som faktiskt fungerar i praktiken. I boken blandas teori med handfasta råd och exempel, och den passar lika bra för säljproffs som för nybörjare.
Mats Fogelqvist, som har jobbat i ledande positioner inom försäljning och marknadsföring på några av världens största företag. Sedan 2012 driver han egna företaget Crossfell, där han utbildar och coachar chefer och säljare över hela världen i den insiktsdrivna säljmodellen. Han är också uppskattad för sina föreläsningar där han inspirerar och ger nya perspektiv på försäljning som får den mest förhärdade traditionalisten att omvärdera sitt arbetssätt.
Sveriges Marknadsförbunds vd, Francesca O’Brien Apelgren har intervjuat Mats Fogelqvist om tankarna bakom boken och målsättningen med den.