Årets Marknadsföringsbok:

Om Årets Marknadsföringsbok

Sveriges Marknadsförbund belönar bra och läsvärd marknadsföringslitteratur. Böcker som deltar i tävlingen måste vara skrivna för svenska förhållanden och vända sig till yrkesverksamma marknadsförare. Priset delas ut årligen, sedan 1991.

Priset kommer att delas ut på bokmässan i Göteborg september 2020.

Dag: 24 september
Tid: kl 16.00
Plats: Ledarskapsscenen, Bokmässan Göteborg

årets marknadsföringsbok

Juryn läser kontinuerligt nyutkomna böcker.

Nomineringar till Årets Marknadsföringsbok skall dock vara inlämnade senast 3 augusti 2020.

Lämna in 10 exemplar av boken till
Sveriges Marknadsförbund, Nybrogatan 34, 114 39 STOCKHOLM
Att: Francesca O’Brien Apelgren.
Det går även bra att tipsa om böcker,  mejla till info@svemarknad.se

Jury

Skärmklipp_jury 2020_3

Ordförande:
Henning Robach,
kursledare inom marknadsföring bl a på IHM Business School, konsult.

Ledamöter:
Francesca O’Brien Apelgren,
vd på Sveriges Marknadsförbund

Johan Hagberg, professor Handelshögskolan Göteborgs Universitet

Jonas Colliander, doktor och forskare vid institutionen marknadsföring och strategi vid Handelshögskolan i Stockholm

Carin Wikström, marknadschef Teknologisk Institut AB

Sofia Ulver,  docent vid företagsekonomiska institutionen vid Lunds universitet