Årets Marknadsföringsbok:

Om Årets Marknadsföringsbok

Sveriges Marknadsförbund belönar bra och läsvärd marknadsföringslitteratur. Böcker som deltar i tävlingen måste vara skrivna för svenska förhållanden och vända sig till yrkesverksamma marknadsförare. Priset delas ut årligen, sedan 1991. Nästa gång den 2 december 2019.

årets marknadsföringsbok

Nomineringar till Årets Marknadsföringsbok 2019 skall vara inlämnade senast 1 september 2019.

Lämna in 10 exemplar av boken till Sveriges Marknadsförbund,

Nybrogatan 34, 114 39 STOCKHOLM Att: Francesca O’Brien Apelgren.

 

Jury

Bild1

Ordförande:
Sara Rosengren
, professor vid institutionen marknadsföring och strategi vid Handelshögskolan i Stockholm

Ledamöter:
Francesca O’Brien Apelgren,
vd på Sveriges Marknadsförbund

Henning Robach, kursledare inom marknadsföring på IHM

Johan Hagberg, universitetslektor och docent i  i marknadsföring vid Handelshögskolan vid Göteborgs Universitet

Carin Wikström, marknadschef Cramo AB

Sofia Ulver,  docent vid företagsekonomiska institutionen vid Lunds universitet