Årets Marknadsföringsbok:

Om Årets Marknadsföringsbok

Sveriges Marknadsförbund belönar bra och läsvärd marknadsföringslitteratur. Böcker som deltar i tävlingen måste vara skrivna för svenska förhållanden och vända sig till yrkesverksamma marknadsförare. Priset delas ut årligen, sedan 1991.

årets marknadsföringsbok

Nomineringar till Årets Marknadsföringsbok 2020 skall vara inlämnade senast 15 augusti 2020.

Lämna in 10 exemplar av boken till
Sveriges Marknadsförbund, Nybrogatan 34, 114 39 STOCKHOLM
Att: Francesca O’Brien Apelgren.
Det går även bra att tipsa om böcker,  mejla till info@svemarknad.se

 

Jury

Bild1

Ordförande:
Sara Rosengren
, professor vid institutionen marknadsföring och strategi vid Handelshögskolan i Stockholm

Ledamöter:
Francesca O’Brien Apelgren,
vd på Sveriges Marknadsförbund

Henning Robach, kursledare inom marknadsföring på IHM

Johan Hagberg, professor Handelshögskolan Göteborgs Universitet

Carin Wikström, marknadschef Teknologisk Institut AB

Sofia Ulver,  docent vid företagsekonomiska institutionen vid Lunds universitet