Sveriges Marknadsförbund belönar bra och läsvärd marknadsföringslitteratur. Böcker som deltar i tävlingen måste vara skrivna för svenska förhållanden och vända sig till yrkesverksamma marknadsförare. Priset delas ut årligen, sedan 1991.
Nomineringar till Årets Marknadsföringsbok 2020 skall vara inlämnade senast 15 augusti 2020.
Lämna in 10 exemplar av boken till
Sveriges Marknadsförbund, Nybrogatan 34, 114 39 STOCKHOLM
Att: Francesca O’Brien Apelgren.
Det går även bra att tipsa om böcker, mejla till info@svemarknad.se
Jury
Ordförande:
Sara Rosengren, professor vid institutionen marknadsföring och strategi vid Handelshögskolan i Stockholm
Ledamöter:
Francesca O’Brien Apelgren, vd på Sveriges Marknadsförbund
Henning Robach, kursledare inom marknadsföring på IHM
Johan Hagberg, professor Handelshögskolan Göteborgs Universitet
Carin Wikström, marknadschef Teknologisk Institut AB
Sofia Ulver, docent vid företagsekonomiska institutionen vid Lunds universitet