Konsumentbeteende

Henrik Sjödin är ekonomie doktor från Handelshögskolan, med inriktning på konsumentbeteende och marknadsföring. Henrik är även strateg och partner på Åkestam Holst NoA

Medlemmar i Sveriges Marknadsförbund har kostnadsfri rådgivning inom konsumentbeteenden och kundinsikter.

Ställ din fråga till Henrik Sjödin

Mejla till info@svemarknad.se

Ange namn och företag samt dina kontaktuppgifter.
Ditt företag måste vara medlem i Sveriges Marknadsförbund.

Om vår expert:
Henrik Sjödin är ekonomie doktor från Handelshögskolan, med inriktning på konsumentbeteende och marknadsföring. Sedan 2013 är han verksam som strateg och partner på Åkestam Holst NoA.

Från uppdrag med företag inom vitt skilda branscher har han bred erfarenhet av insiktsarbete, och med sin forskarbakgrund är han passionerat intresserad av beteendevetenskap och användbara metoder för att förstå konsumenter.

Henrik drivs av att sätta fingret på beteenden som driver verksamheter framåt och att göra komplexa samband mer begripliga, med hjälp av fakta, kunskap och pedagogik. 

Henrik har tidigare bloggat om beteende på Resumé.se och skriver nu emellanåt på egna bloggen henriksjodin.com. Han är även medförfattare till boken ”Reklam – förståelse och förnyelse” som bl a används som kurslitteratur på Stockholms Universitet.