Vinnare Årets Marknadsföringsbok 2022 Hållbariseringen

Juryn har korat Årets Marknadsföringsbok: Hållbariseringen – en guide för företag i omställning

Författare: Mikael Botnen Diamant & Carl-Johan Schultz
Förlag: Liber

Mikael Botnen Diamant & Carl-Johan Schultz


Juryns motivering:

Juryn har utsett boken Hållbariseringen – en guide för företag i omställning, av Mikael Botnen Diamant och Carl-Johan Schultz till Årets Marknadsföringsbok 2022. Ett ansvarsfullt företagande är ett ständigt aktuellt ämne och hållbarhetsarbetet ännu mer så i den tid vi lever i nu. Författarna beskriver på ett förtjänstfullt sätt utgångspunkterna för arbetet med hållbariseringen bland annat ur ett varumärkesperspektiv, och ger förslag på aktiviteter satta i tydliga sammanhang. Boken är såväl lättläst som välskriven och ger flera konkreta förslag på hur en organisation kan tänka i sitt hållbarhetsarbete. Juryn rekommenderar boken till alla som vill utveckla en verksamhet och bidra till ett ansvarsfullt företagande.

Webbinarium 7 dec – träffa författarna

Vi får en föreläsning av författarna till boken Hållbariseringen 7 december kl 09.00. Varmt välkommen!
Boka här

Nominerade böcker 2022

Tidigare vinnare

Juryn och Om Årets Marknadsföringsbok