Sveriges Marknadsförbund belönar bra och läsvärd marknadsföringslitteratur.
Böcker som deltar i tävlingen måste vara skrivna för svenska förhållanden och vända sig till yrkesverksamma marknadsförare.
Priset delas ut årligen, sedan 1991.
Nomineringar till nästa Årets Marknadsföringsbok skall vara inlämnade senast 1 augusti 2022.
Lämna in 10 exemplar av boken till
Sveriges Marknadsförbund
Nybrogatan 34
114 39 STOCKHOLM
Att: Francesca O’Brien Apelgren
Det går även bra att tipsa om böcker, mejla till info@svemarknad.se
Ordförande:
Henning Robach, kursledare inom marknadsföring bl a på IHM Business School, konsult.
Ledamöter:
Francesca O’Brien Apelgren, vd på Sveriges Marknadsförbund
Johan Hagberg, professor Handelshögskolan Göteborgs Universitet
Jonas Colliander, doktor och forskare vid institutionen marknadsföring och strategi vid Handelshögskolan i Stockholm
Carin Wikström, marknadschef SIFU AB
Sofia Ulver, docent vid företagsekonomiska institutionen vid Lunds universitet
Intervju med juryn inför beslut av Årets Marknadsföringsbok 2021
Följande böcker var nominerade för 2021