Sveriges Marknadsförbund belönar bra och läsvärd marknadsföringslitteratur. Böcker som deltar i tävlingen måste vara skrivna för svenska förhållanden och vända sig till yrkesverksamma marknadsförare. Priset delas ut årligen, sedan 1991.
Nomineringar till Årets Marknadsföringsbok skall vara inlämnade senast 1 juni 2021.
Lämna in 10 exemplar av boken till
Sveriges Marknadsförbund
Nybrogatan 34
114 39 STOCKHOLM
Att: Francesca O’Brien Apelgren
Det går även bra att tipsa om böcker, mejla till info@svemarknad.se
Ordförande:
Henning Robach, kursledare inom marknadsföring bl a på IHM Business School, konsult.
Ledamöter:
Francesca O’Brien Apelgren, vd på Sveriges Marknadsförbund
Johan Hagberg, professor Handelshögskolan Göteborgs Universitet
Jonas Colliander, doktor och forskare vid institutionen marknadsföring och strategi vid Handelshögskolan i Stockholm
Carin Wikström, marknadschef Teknologisk Institut AB
Sofia Ulver, docent vid företagsekonomiska institutionen vid Lunds universitet
Följande böcker var nominerade för 2020
Marketing & Sustainability, Studentlitteratur
Unboxing Marketing, Studentlitteratur
På spaningen efter den tid som kommer, Roos Tegnér
Maxa Modet , Förändring genom tillit o kommunikation, Liber
Ut ur Boxen Förändringsledning på riktigt, Sanoma Utbildning
Boosta Intraprenörskap, Sanoma Utbildning
Agilt eller projekt? Sanoma Utbildning
Missförstå mig Fel, Buena Vida
Immaterialrätt och marknadsrätt, Norstedts Juridik
Marknadsföringsrätten, Norstedts Juridik