Sveriges Marknadsförbund belönar bra och läsvärd marknadsföringslitteratur.
Böcker som deltar i tävlingen måste vara skrivna för svenska förhållanden och vända sig till yrkesverksamma marknadsförare.
Priset delas ut årligen, sedan 1991.
Nomineringar till nästa Årets Marknadsföringsbok skall vara inlämnade senast 31 augusti 2024.
Lämna in 10 exemplar av boken till
Sveriges Marknadsförbund
Nybrogatan 34
114 39 STOCKHOLM
Att: Francesca O’Brien Apelgren
Det går även bra att tipsa om böcker, mejla till info@svemarknad.se
Här kan du se böckerna som redan är inskickade – nominerade böcker 2024
Ordförande:
Henning Robach, kursledare inom marknadsföring bl a på IHM Business School, konsult.
Ledamöter:
Francesca O’Brien Apelgren, vd på Sveriges Marknadsförbund
Johan Hagberg, professor Handelshögskolan Göteborgs Universitet
Jonas Colliander, doktor och forskare vid institutionen marknadsföring och strategi vid Handelshögskolan i Stockholm
Carin Wikström, marknadschef SIFU AB
Sofia Ulver, docent vid företagsekonomiska institutionen vid Lunds universitet
Följande böcker var nominerade för 2023
Följande böcker var nominerade för 2022
Följande böcker var nominerade för 2021