Om Årets Marknadsföringsbok

Vinnare 2022: Hållbariseringen – en guide för företag i omställning
Författare: Mikael Botnen Diamant & Carl-Johan Schultz. Förlag: Liber


Sveriges Marknadsförbund belönar bra och läsvärd marknadsföringslitteratur.
Böcker som deltar i tävlingen måste vara skrivna för svenska förhållanden och vända sig till yrkesverksamma marknadsförare.
Priset delas ut årligen, sedan 1991.

Juryn läser kontinuerligt nyutkomna böcker.


Nomineringar till nästa Årets Marknadsföringsbok skall vara inlämnade senast 31 augusti 2023.
Lämna in 10 exemplar av boken till
Sveriges Marknadsförbund
Nybrogatan 34
114 39 STOCKHOLM
Att: Francesca O’Brien Apelgren
Det går även bra att tipsa om böcker,  mejla till info@svemarknad.se

Jury

Ordförande:
Henning Robach,
kursledare inom marknadsföring bl a på IHM Business School, konsult.
Ledamöter:
Francesca O’Brien Apelgren,
vd på Sveriges Marknadsförbund
Johan Hagberg, professor Handelshögskolan Göteborgs Universitet
Jonas Colliander, doktor och forskare vid institutionen marknadsföring och strategi vid Handelshögskolan i Stockholm
Carin Wikström, marknadschef SIFU AB
Sofia Ulver,  docent vid företagsekonomiska institutionen vid Lunds universitet

Vinnare Årets Marknadsföringsbok 2022

Årets Marknadsföringsbok: Hållbariseringen – en guide för företag i omställning

Följande böcker var nominerade för 2022


Vinnare Årets Marknadsföringsbok 2021

Digital Tsunami

Följande böcker var nominerade för 2021


Vinnare Årets Marknadsföringsbok 2020
Unboxing Marketing


Vinnande böcker från 1991 – 2021
Lista på vinnande böcker fr 1991-2021