12 juni 2023

Intervju med Carin Wikström juryledamot Årets Marknadsföringsbok

Carin Wikström, marknadschef SIFU
Juryledamot Årets Marknadsföringsbok

Du sitter i juryn för Årets Marknadsföringsbok. Kommer du att ta en paus från bokläsandet i sommar?

Nej, jag läser nog som mest under sommaren. I år kommer jag bland annat fördjupa mig i i några av de nominerade böckerna till Årets marknadsföringsbok 2023 men sedan blir det säkerligen många deckare och romaner också. För mig är en skön bok i hängmattan eller på stranden den bästa avkoppling man kan få!

Så vilka är dina tre bästa boktips att ta med sig till hängmattan eller till stranden?

Där kräftorna sjunger av Delia Owens är en fängslande roman som passar utmärkt för avkoppling i hängmattan.

På stranden slukar jag ljudböcker – feelgood, biografier, deckare, romaner och en och annan fackbok. En liten bok om lycka av Micael Dahlén är tänkvärd och rolig att lyssna på.

Hållbariseringen (Årets marknadsföringsbok 2022) är en välskriven bok om ett viktigt och aktuellt ämne. Boken är rik på kunskap och inspiration och samtidigt lättläst. Passa på att inhämta ny inspiration inför hösten!

Utmärkelsen Årets marknadsföringsbok äger rum i december månad. Kan du säga något om nomineringarna redan nu?

Det är en bred variation av böcker. Urvalet böcker omfattar vitt skilda områden såsom vinst och lönsamhet, inflation, ledarskap, yttrandefrihet, digital marknadsföring, e-handel och hur man skriver copy. Ser fram emot att fördjupa mig i dessa.

Har du en bok som du vill tipsa om till juryn som läser för Årets Marknadsföringsbok?

Juryn för Årets Marknadsföringsbok