Hedersomnämnande Årets Marknadsföringsbok 2024
Juryn har utsett boken History Marketing som hedersomnämnande Årets Marknadsföringsbok 2024:
Författare: Anders Sjöman
Förlag: Näringslivshistoria
Juryns motivering: Juryn har beslutat att ge ett särskilt omnämnande till boken History Marketing, av Anders Sjöman. Boken tar på ett intressant sätt upp hur företag kan och bör använda olika händelser i sin historia på ett autentiskt sätt och göra dessa till en tillgång. På ett relevant sätt särskiljer författaren mellan ett nostalgiskt synsätt på företagets utveckling och uppmanar istället läsaren till en ”retro” betraktelse och utifrån den bygga en användbar och värdefull ”story” om verksamheten framåt. Juryn rekommenderar boken till alla som vill vidga sin syn på utmaningarna kring att samla en verksamhet och dess intressenter kring ett tydligare syfte.
Vinnade bok, Årets Marknadsföringsbok 2024 blev Customer Experience Management på Svenska, av Helén Rigamonti
Läs mer om juryn och tidigare vinnare här.