Om Årets Marknadsföringsbok

Sveriges Marknadsförbund belönar bra och läsvärd marknadsföringslitteratur. Böcker som deltar i tävlingen måste vara skrivna för svenska förhållanden och vända sig till yrkesverksamma marknadsförare. Priset delas ut årligen, sedan 1991.
Priset kommer att delas i november 2020
Dag: november -återkommer med datum
Tid: återkommer med datum och tid
Plats: Återkommer
årets marknadsföringsbok

Juryn läser kontinuerligt nyutkomna böcker.

Nomineringar till Årets Marknadsföringsbok skall dock vara inlämnade senast 30 augusti 2020.
Lämna in 10 exemplar av boken till
Sveriges Marknadsförbund, Nybrogatan 34, 114 39 STOCKHOLM
Att: Francesca O’Brien Apelgren.
Det går även bra att tipsa om böcker,  mejla till info@svemarknad.se

Följande böcker är nominerade för 2020

Marketing & Sustainability, Studentlitteratur
Unboxing Marketing, Studentlitteratur
På spaningen efter den tid som kommer, Roos Tengér
Maxa Modet , Förändring genom tillit och kommunikation, Liber
Ut ur Boxen Förändringsledning på riktigt, Sanoma Utbildning
Boosta Intraprenörskap , Sanoma Utbildning
Agilt eller projekt? Sanoma Utbildning
Missförstå mig Fel, Buena Vida
Immaterialrätt och marknadsrätt, Norstedts Juridik
Marknadsföringsrätten, Norstedts Juridik

 

Jury


Ordförande:
Henning Robach,
kursledare inom marknadsföring bl a på IHM Business School, konsult.
Ledamöter:
Francesca O’Brien Apelgren,
vd på Sveriges Marknadsförbund

Johan Hagberg, professor Handelshögskolan Göteborgs Universitet
Jonas Colliander, doktor och forskare vid institutionen marknadsföring och strategi vid Handelshögskolan i Stockholm
Carin Wikström, marknadschef Teknologisk Institut AB
Sofia Ulver,  docent vid företagsekonomiska institutionen vid Lunds universitet

Lista på vinnande böcker
Årets Marknadsföringsbok
från 1991 – 2019