Sveriges Marknadsförbund 105 år

Intervju med Christer Löfgren, Jurist på Bergenstråhle & Partners


Du är styrelseledamot hos Sveriges Marknadsförbund.
Sveriges Marknadsförbund har fyllt 105 år.
Vad tror du är framgången bakom det starka varumärket?

Kombinationen av långsiktighet och att samtidigt identifiera nya trender och behov är en nyckel. Förbundet är alltid relevant. Därtill står förbundet för hög kvalitet i alla delar.

Sveriges Marknadsförbund är den intresseorganisation inom marknad och kommunikation som funnits längst. Många andra kommer och går. Hur kommer det sig att ni växer i antalet medlemmar år för år?

Se svar på fråga 1 samt att förbundet outtröttligt arrangerar event av skilda slag och storlek samt kurser som faller medlemmarna i smaken. Viss effekt har sannolikt även rådgivarna.

Vad är roligast i ditt uppdrag som ledamot i styrelsen?

Interaktionen mellan oss i styrelsen, det är en mycket kunnig och intressant grupp, men även annat är förstås roligt.

Varför är din organisation med i Sveriges Marknadsförbund?

Utbudet och kvaliteten.

Många medlemmar vill säkert träffa dig. Vilken kurs eller vilket event kommer du att vara med på i närtid? 

Vi har precis haft en nätverksträff på min hemmaplan, och om det hinns med mer i december eller om det blir först i januari återstår att se, det finns mycket att välja på.

Länk till samtliga intervjuer med styrelsen