8 maj 2023

Nya styrelsen

Nya styrelsen 2023/2024:
Niclas Fröberg, Mikael Stange, Christer Löfgren,
Mari Lagberg, Kaj Török, Catarina Falkenhav

Intervju med Niclas Fröberg ordförande Sveriges Marknadsförbund

Niclas Fröberg, CEO Tre Kronor Media a Making Science Company

Grattis Niclas, du har blivit omvald till ordförande i Sveriges Marknadsförbund. Hur känns det?

Kul att få fortsatt förtroende från våra medlemmar och valberedning. Det är en ynnest att representera våra medlemmar.

Vad är roligast i detta uppdrag?

Att kunna vara med och driva och utveckla kompetenser i Sveriges Marknadsförbund, ett av Sveriges största nätverk inom marknadsföring, kommunikation, media och hållbarhet. Jag uppskattar också att arbeta med vår duktiga organisation inklusive styrelse.

Varför borde alla företag och byråer vara medlemmar i Sveriges Marknadsförbund?

För mig är det den självklara mötesplatsen där företag och personer oavsett bransch kan dra nytta av varandras kunskaper samt att få möjlighet till uppdateringar i seminarier/webbinarier och ta del av vårt breda kursutbud. Tendensdagen är också en viktig del – Sveriges Marknadsförbunds årliga inspirationsdag med intressanta föreläsningar och samtal.

Tre korta frågor till Mikael Stange styrelseledamot i Sveriges Marknadsförbund

Mikael Stange, Head of Marketing Communication DHL eCommerce Solutions


Grattis, du har fått förnyat förtroende att sitta i Sveriges Marknadsförbunds styrelse. Hur känns det?

Tack snälla! Det känns såklart superkul att få vara med och bidra ytterligare ett år.

Vad gör dig till en bra ambassadör för Sveriges Marknadsförbund?

Jag är öppen och prestigelös som person, har ett stort kontaktnät men också en bred kunskap inom ”marknad och kommunikation”.

Vilka kurser och programaktiviteter kommer vi att se dig i?

Förhoppningsvis flera kurser, men till att börja med ”Kreativitet som driver B2B-affären” som går av stapeln den 11 maj.

Tre korta frågor till Christer Löfgren styrelseledamot i Sveriges Marknadsförbund

Christer Löfgren jurist på IP-byrån Bergenstråhle & Partners

Grattis, du har fått förnyat förtroende att sitta i Sveriges Marknadsförbunds styrelse. Hur känns det?

Tackar, det känns utmärkt. Det är kul att få förtroendet och jag hoppas jag kan bidra på ett bra sätt till förbundets verksamhet under de kommande två åren.

Vad gör dig till en bra ambassadör för Sveriges Marknadsförbund?

Jag försöker lyfta fram förbundet och vår verksamhet i skilda situationer, och förhoppningsvis gör jag det på ett bra sätt. Jag är ju även aktiv i förbundets juridiska rådgivning och uppfattar att jag då hjälper medlemmarna på ett bra sätt.

Vilka kurser och programaktiviteter kommer vi att se dig i?

Det är inte klart just nu, men självklart är Tendensdagen inskriven i kalendern. Jag ser gärna att medlemmarna då passar på att ”rycka tag ” i mig och tycker till och tipsar.   

Tre korta frågor till Mari Lagberg styrelseledamot i Sveriges Marknadsförbund

Mari Lagberg, CMO Volvo Car Retail

Grattis, du har fått förnyat förtroende att sitta i Sveriges Marknadsförbunds styrelse. Hur känns det?

Tack! Det känns väldigt inspirerande och ärofyllt att få fortsätta vara en del av Sveriges Marknadsförbund. 

Vad gör dig till en bra ambassadör för Sveriges Marknadsförbund?

Komplexiteten för en marknad- och kommunikationschef har ökat markant de senaste åren. Det är en svår terräng att navigera i och ett tungt lass att dra för en marknadschef. Jag är övertygad om att Sveriges Marknadsförbund fyller en viktig roll genom att sprida kunskap, skapa nätverk och inspirera människor och grupperingar som dagligen jobbar med dessa frågor. Så det som gör mig till en bra ambassadör är att jag gärna är med och sprider budskapet om vad Sveriges Marknadsförbund kan tillföra och har en starkt tror på att vi blir bättre tillsammans. 

Vilka kurser och programaktiviteter kommer vi att se dig i?

Tyvärr kan jag inte vara med på nästa aktivitet som är ”Kreativitet som driver B2B-affären”, men däremot kommer flera från mitt team att gå. Sen ser jag fram emot lunchföreläsningen i Göteborg om ”Hållbarhetskommunikation som gör skillnad” och såklart Tendensdagen i höst!

Tre korta frågor till Catarina Falkenhav styrelseledamot i Sveriges Marknadsförbund

Catarina Falkenhav, Communications & Sales Director at The Royal Swedish Opera


Grattis, du har fått förnyat förtroende att sitta i Sveriges Marknadsförbunds styrelse. Hur känns det?

Det känns väldigt roligt och spännande att vara en del i det framgångsrika arbetet som bedrivs.

Vad gör dig till en bra ambassadör för Sveriges Marknadsförbund?

Med min bakgrund både från scenkonst, besöksnäring, byråsidan, dagligvaruhandel och media så har jag nog ett väldigt brett perspektiv med mig för att ta tillvara på alla våra medlemmars behov.

Vilka kurser och programaktiviteter kommer vi att se dig i?

Definitivt Tendensdagen som alltid är en superdag för oss kommunikatörer, så skynda dig att boka så att inte platserna tar slut!


Webbinarium 11 maj – ”Kreativitet som driver B2B-affären” Varmt välkommen, fritt för medlemmar. Boka här!

Tendensdagen 19 oktober på China Teatern Varmt välkommen, fritt för medlemmar! Boka här!