10 mars 2024

Intervju med Lisa Höglund vd Brainforest


Hej Lisa, vill du berätta kort om dig själv,
din bakgrund och om din roll på företaget?

Hej! Jag har en bakgrund från kundsidan där jag arbetat på flera större företag inom olika branscher, bl a Länsförsäkringar, Stampen Media, Saab Automobil och Lindex. Jag har mest arbetat inom kommunikation och affärsutveckling, med fokus på att driva förändring. Jag är vd på Brainforest och har varit där i snart tre år.

Vilka är Brainforest och vad gör ni?

Brainforest är en kommunikationsbyrå med huvudkontor i Borås och hybridkontor i Göteborg och Varberg. Vi arbetar med kommunikation och digital teknik med målet att skapa upplevelser som berör, bygger varumärken och utvecklar affärer.
Vi lär alltid känna vår kunds affär och utmaningar, vilket är avgörande för värdet vi skapar. Vi brinner för att göra våra kunder till vinnare.

Vad är det bästa med att jobba på Brainforest?

Helt klart alla trevliga och engagerade kollegor! Det är väldigt utvecklande att arbeta tillsammans med skickliga specialister.

Några särskilt roliga uppdrag du vill berätta om?

Vi har precis lanserat ett gemensamt projekt tillsammans med Majblomman och Borås Tapetfabrik. Det är ett fint exempel på när vi får använda vår kompetens för att göra stor skillnad.
Fördelen med att arbeta på en byrå är att man får möta så många olika typer av kunder och arbeta med varierande uppdrag. Det är utvecklande.

Hur får man en digitalbyrå att sticka ut från mängden?

Att vara lika skicklig i kommunikationen som i den tekniska kompetensen. Att vi är en fullservicebyrå och alltid tänker långsiktigt är en vinnande strategi.

Varför ska man anlita Brainforest?

För att vi är lika trevliga som vi är kompetenta 😊 

På torsdag lunch står ni på scen på Kajskul 8 tillsammans med Blåkläder och Almåsgymnasiet, vill du kort berätta om temat för denna lunchdragning.

Ja, det ska bli väldigt roligt! Ni kommer att få lyssna på Blåkläders globala marknadschef Kalle Larsson som berättar om deras resa. Och även Annette Perjans som bjuder på en häftig AI-kampanj. Vi kommer att berätta om fördelarna och utmaningarna med att använda AI. Hoppas vi ses!

Anmäl dig till:
Lunchseminarium Göteborg 14 mars