Trender & Tendenser nummer 3, 2019. April
Mark Ritson: ”Taktik får aldrig gå före strategi”. Mark Ritson, en av världens främste experter på marknadsföring och brand management pekar på fem frågor som alla marknadsförare behöver besvara. Och en sjätte som man kan strunta i. Dessutom formulerar han en checklista i sex punkter för effektiv brand management.
Glöm inte dina allra minsta! Wiemer Snijders arbetar i konsultbolaget The Commercial Works som hjälper företag förstå och tillämpa fakta för ökad effektivitet. Han förklarar varför de allra minsta kunderna är lika viktiga, eller kanske till och med viktigare, än de allra största.
20 Frågor till Meta Persdotter, kommersiell chef på Runsvengruppen AB/ÖoB svarar på 20 frågor om sitt varumärke, sitt jobb och sig själv.
7 råd till framtidens marknadsavdelning. Per Lundbergoch Kaj Johansson är affärsutvecklare på Kapero och samarbetar med marknads- och kommunikationsavdelningar på flera av våra största företag och mediehus. De har sett hur utvecklingen gått mot allt mer uppsplittrade marknadsavdelningar med olika enheter skilda åt som av vattentäta skott. De ger sju råd för hur framtidens marknadsavdelningar bör organiseras och arbeta.