Sveriges Marknadsförbund 105 år
Intervju med Catarina Falkenhav, Kommunikations- och försäljningschef Kungliga Operan

Du är styrelseledamot hos Sveriges Marknadsförbund. Sveriges Marknadsförbund har fyllt 105 år. Vad tror du är framgången bakom det starka varumärket?
Varumärken som håller över tid har en stark story, tydligt löfte och genomtänkt genomförande. Sveriges Marknadsförbund checkar på allt detta och våra medlemmar vet vad de får och vad de kan förvänta sig..
Sveriges Marknadsförbund är den intresseorganisation inom marknad och kommunikation som funnits längst. Många andra kommer och går. Hur kommer det sig att ni växer i antalet medlemmar år för år?
Vi jobbar aktivt med programutbudet, vi är måna om att vara relevanta och ge medlemsnytta. Att vara medlem hos oss är verkligen en bra affär för alla på en marknads- och kommunikationsavdelning.
Vad är roligast i ditt uppdrag som ledamot i styrelsen?
Att känna att jag gör nytta och bidrar till vårt förbund och att vi är ett bra gäng i styrelsen med Francesca i spetsen.
Varför är din organisation med i Sveriges Marknadsförbund?
Vi tycker det är ett stort och varierat programutbud och vi får ut mycket för medlemsavgiften. Samtidigt är rollen som kommunikatör och marknadsförare utmanande och vi behöver ett starkt förbund som driver våra frågor.
Många medlemmar vill säkert träffa dig. Vilken kurs eller vilket event kommer du att vara med på i närtid?
Kursen kring LinkedIn låter spännande som är i början av februari.