Sveriges Marknadsförbund 105 år
Intervju med Kaj Török, Chief Sustainability Officer Max Burgers
Du är styrelseledamot hos Sveriges Marknadsförbund.
Sveriges Marknadsförbund har fyllt 105 år.
Vad tror du är framgången bakom det starka varumärket?
Branschen är i ständig förändring vilket kräver konstant kompetensutveckling – det får man genom att nätverka och genom seminarier och annat som förbundet anordnar.
Sveriges Marknadsförbund är den intresseorganisation inom marknad och kommunikation som funnits längst. Många andra kommer och går. Hur kommer det sig att ni växer i antalet medlemmar år för år?
Genom att ständigt vara relevanta och uppdatera sin verksamhet efter branschens utmaningar. Nu förändrar till exempel digitalisering och hållbarhet branschen och därför blir det ett extra fokus för förbundet.
Vad är roligast i ditt uppdrag som ledamot i styrelsen?
Att fundera över vad marknadsförarna idag behöver och hur vi kan leverera det. Inte minst engagerad är jag i hur marknadsförare ska våga jobba med effektiva miljöpåståenden. Om inte Marknadscheferna är med och fixar klimatet så blir det ännu svårare.
Varför är din organisation med i Sveriges Marknadsförbund?
Bra pang för pengarna. Bra att ha chans att dela inspiration internt hos oss på MAX.
Många medlemmar vill säkert träffa dig. Vilken kurs eller vilket event kommer du att vara med på i närtid?
Jag missade tyvärr precis Tik-Tok-kursen men hoppas jag kan gå den nästa gång.