Sveriges Marknadsförbund 105 år
Intervju med Tomas Bäckefjord, Vice President Marketing & Communications, Energy Division, Alfa Laval Corporate AB
Du är styrelseledamot hos Sveriges Marknadsförbund.
Sveriges Marknadsförbund har fyllt 105 år.
Vad tror du är framgången bakom det starka varumärket?
Framgången ligger i att Marknadsförbundet hållit en hög, jämn kvalitet när det gäller aktiviteter, utbildningar och evenemang och att man genom det skapat en plattform för marknadsförare och kommunikatörer att skapa nätverk, utveckla sig och hålla sig au jour med trender och tendenser.
Sveriges Marknadsförbund är den intresseorganisation inom marknad och kommunikation som funnits längst. Många andra kommer och går. Hur kommer det sig att ni växer i antalet medlemmar år för år?
Förmodligen för att det vi erbjuder är relevant.
Vad är roligast i ditt uppdrag som ledamot i styrelsen?
Att träffa kompetenta marknadsförare och kommunikatörer som jag kan lära mig av, att lära känna nya människor inom mitt skrå och att få bidra med min erfarenhet.
Varför är din organisation med i Sveriges Marknadsförbund?
Eftersom förbundet kan erbjuda våra medarbetare ett bra utbud av seminarier, utbildningar och aktiviteter som är relevanta för de som jobbar med marknadsföring.
Många medlemmar vill säkert träffa dig. Vilken kurs eller vilket event kommer du att vara med på i närtid?
Årets marknadsföringsbok – Customer Experience Management verkar intressant, så det anmäler jag mig till.