10 mars 2023

Svenska Spel vinnare av Signumpriset 2023

Professor Jan Rosén, ordförande i juryn för Signumpriset, Lena Lassenius, chefsjurist Svenska Spel,
Stefan Bladh, chef Koncernvarumärke Svenska Spel, Fotograf Anja Callius
Francesca O’Brien Apelgren, vd Sveriges Marknadsförbund
Anna-Karin Lingham, varumärkesexpert Lingham Enterprise AB
Fotograf Anja Callius 

Signumpriset uppmärksammar varje år det nordiska företag som utmärker sig i sitt långsiktiga arbete med att vårda sitt varumärke. I år tilldelades det prestigefyllda priset Svenska Spel. Signumpriset är instiftat av Groth & Co och delades i år ut för 28:e gången.

Årets vinnare visar med all tydlighet att det inte är tur, utan kunskap, noggrannhet och konsekvent agerande som bygger starka varumärken och vinner såväl kundernas som Signumjuryns uppskattning. Det övergripande märket är förvisso väl inarbetat på marknaden sedan lång tid tillbaka, men vinnaren är också skicklig på att hålla varumärket intakt och levande när betydande omreglering av marknaden skedde och en avsevärd konkurrens uppstod i nätmiljöerna. Genom sitt arbete har vinnaren lyckats få flera miljoner svenskar att hoppas på turen att vinna – och därtill lyckats vinna årets Signumpris.

Vinnare av Signumpriset 2023 är Svenska Spel!

– Vi är mycket stolta och tacksamma mottagare av Signumpriset 2023. Svenska Spel är ett av Sveriges mest kända varumärken och det känns spännande att fortsätta utveckla det och positionen som hela Sveriges spelbolag. Vill också passa på att säga ett stort grattis till alla nominerade, det finns många värdiga vinnare bland årets företag, säger Stefan Bladh, chef koncernvarumärket på Svenska Spel.

Årets övriga nominerade:

Förutom Svenska Spel var även AIK, Blocket, BRIS, Hemnet, Polarbröd och Stenströms skjortfabrik nominerade till Signumpriset 2023

Sveriges Marknadsförbunds vd Francesca O’Brien Apelgren sitter med i juryn för Signumpriset

Läs mer om Signumpriset här