5 maj 2023

RO söker webbredaktör/ kommunikatör

Reklamombudsmannen (RO) söker en webbredaktör/kommunikatör som är intresserad av och har kunskap om reklam och medier. Tjänsten är ett föräldravikariat under nio månader, från augusti 2023 till maj 2024.

Reklamombudsmannen söker en reklamintresserad webbredaktör/kommunikatör

Tjänsten innebär:

  • Att uppdatera och hantera webbplatsen reklamombudsmannen.org samt uppdatera beslutsdatabasen som nås via webbplatsen.
  • Skriva och skicka ut nyhetsbrev, pressmeddelanden och inbjudningar till utbildningar och seminarier samt hålla e-postlistorna för dessa utskick uppdaterade och relevanta (vi använder Apsis för utskick).
  • Kommunicera med bland annat anmälare och annonsörer.
  • Administrera möten, utbildningar och seminarier.
  • Sammanställa statistik om exempelvis medieexponering, beslut och inkomna anmälningar.
  • Hantera Reklamombudsmannens LinkedIn.

Vi söker dig som:

  • Är utbildad inom kommunikation.
  • Har några års erfarenhet som webbredaktör eller kommunikatör.
  • Har bred kunskap om webbpublicering (vi använder Umbraco), kan enklare html samt har kunskaper i bildbehandling och grafisk design.
  • Är en van och skicklig skribent med en god stilistisk förmåga och som har lätt för att sammanfatta komplicerat material till lättförståeliga texter.
  • Skriver obehindrat på svenska och engelska.
  • Tycker att reklam och medier är intressant.

Har du också kunskap om marknadsrättsliga lagar och regler är det en fördel.

Som person är du noggrann, flexibel och prestigelös. Du har gott omdöme och har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Då RO är en liten arbetsplats kan många olika arbetsuppgifter bli aktuella. Vi sitter i trevliga lokaler centralt på Jungfrugatan i Stockholm.

Ansökan:

Skicka personligt brev och CV till reklamombudsman Elisabeth Trotzig, e.trotzig@reklamombudsmannen.org senast den 12 juni 2023. För frågor om tjänsten kontakta vår nuvarande webbredaktör/kommunikatör Jessica Sandqvist, j.sandqvist@reklamombudsmannen.org.

Om Reklamombudsmannen

Stiftelsen Reklamombudsmannen är näringslivets självreglering som verkar för en hög etisk nivå i all kommersiell marknadskommunikation riktad mot den svenska marknaden. Det sker genom prövning av om reklam följer Internationella Handelskammarens (ICC:s) regler för reklam och marknadskommun­ikationsamt genom information, utbildning och vägledning. Konsumenter, företag och organisationer kan anmäla reklam som man anser strider mot reglerna. De prövande instanserna är Reklamombuds­mannen (RO) och Reklamombudsmannens opinionsnämnd (RON). För mer information se www.reklamombudsmannen.org.