30 januari 2024

PRESSRELEASE

Vinnare Up Coming Star 2023 LEIA Health.
Francesca O’Brien ordförande Fonden för Export Utveckling, Sandra Wirström Co-founder CPO LEIA.
Fotograf: Niklas Palmklint

LEIA Health Årets vinnare av Upcoming Star 2023.

Upcoming Star delas ut varje år av Stiftelsen Fonden för Exportutveckling. I år går priset till LEIA Health.

Juryns motivering är:

– Med en app från LEIA Health går nyblivna mödrar och deras familjer en friskare framtid till mötes – liksom företag med stor potential i hela världen, är juryns motivering, säger Fondens ordförande Francesca O’Brien.

Juryn består av ordförande och ledamöter i Fonden för Exportutveckling styrelse.

-Vi på LEIA Health är otroligt glada för att tilldelas Upcoming Star 2023 av Stiftelsen Fonden för Exportutveckling. Det är ett kvitto på allt arbete vi gjort de senaste åren för att driva en innovativ förändring inom ett otroligt eftersatt och stigmatiserat område. 1 av 3 föräldrar väljer att lämna sina jobb efter föräldraledigheten på grund av bristande stöd, resurser och hälsoproblem. Att vi kan erbjuda en skalbar lösning som både möter upp föräldrars hälsoproblem och utmaningar på arbetsplatsen är ett viktigt fokus för oss och som vi ser framemot fortsätta växa på nya marknader. säger Sandra Wirström, grundare och CPO på LEIA Health

Upcoming Star delas ut en gång per år till ett företag som har internationella ambitioner och som har nått en bit på väg och visar hur de erövrar nya marknader.

För mer information kontakta:
Francesca O’Brien, ordförande Fonden för exportutveckling och vd för Sveriges Marknadsförbund mobil 070-6606067.

Fonden för Exportutveckling stiftare är Sveriges Marknadsförbund, Sveriges Allmänna Utrikeshandelsförening, Företagsekonomiska Institutet och Mercuri-Schartauanerna.

Se Fondens hemsida www.exportutveckling.se