10 mars 2023

Marknadskoordinator till Stockholm Furniture Fair

Stockholmsmässans affärsområde Stockholm Design Events söker dig som brinner för kommunikation, är en säker skribent med ett starkt eget driv, är kreativ, initiativrik och resultatinriktad. Du har kunskaper inom marknadsföring och vill arbeta med olika digitala kanaler, med fokus på design, möbeldesign och arkitektur.

Om rollen

I rollen som marketing coordinator ingår att skapa och publicera content för social media, webb och nyhetsbrev. Du arbetar med att analysera och optimera innehåll för tydliga resultat, vilket innebär att du arbetar självständigt med att planera, producera och publicera engagerande content för våra event.

Som person har du ett stort intresse för design, möbeldesign och arkitektur. Du gillar att ligga steget före och håller koll på vad som händer i branschen för att hitta nya infallsvinklar och engagerande och visuellt starkt innehåll för våra kanaler.

Rollen ingår i ett team med project area manager, operative project managers, project coordinators, markerting manager, digital marketing specialist samt sales managers.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden:                  

  • Skapa och publicera content för social media, webb och nyhetsbrev (primärt engelska men även svenska)
  • Ta fram bilder, rörligt material och texter till de digitala kanalerna
  • Klippning och enklare redigering av rörligt material
  • Ta fram contentplaner för respektive event i samarbete med teamet
  • Stöttar vid kampanjarbete i digitala kanaler
  • Hitta förbättringar och utveckling av kommersiella format, koncept och nya marknadsföringsinitiativ

Kvalifikationer

Du behöver ha god initiativförmåga och veta vad som engagerar här och nu, både i tryck och digitalt. Du är en god skribent. Som person är du kreativ, strukturerad, lösningsorienterad, proaktiv och prestigelös. Du har ett öga för visuell kommunikation. Du är lika bekväm med att arbeta självständigt som i team och har lätt för att planera och driva ditt eget arbete framåt.

För att trivas i rollen bör du ha/vara:

  • Eftergymnasial utbildning inom marknadsföring och kommunikation
  • Något års erfarenhet av kvalificerat arbete med marknadskommunikation
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
  • Goda kunskaper i bildhantering och relevanta plattformar för webbpublicering och sociala medier.
  • Kunskap och erfarenhet av fotografering, film och enklare redigering för sociala medier
  • Meriterande med kunskaper inom digital marknadsföring och erfarenhet av digital innehållsproduktion.
  • Meriterande om du har erfarenhet av grafisk produktion
  • Meriterande om du har kunskaper i Salesforce Marketing Cloud eller liknande verktyg för epostmarknadsföring


Personliga egenskaper
Vi söker dig som har ett genuint intresse för design och designbranschen och som har ett starkt eget driv, är kreativ, initiativrik, organiserad, prestigelös och resultatinriktad. Du gillar att skapa nya kontakter och samarbeten. Du gillar struktur, planering och genomförande samt att optimera insatser löpande.

Välkommen med din ansökan!
Berätta kort i din ansökan varför du gärna skulle vilja jobba med digital kommunikation inom design samt om dina tidigare erfarenheter och kvalifikationer.

Tjänsten är på heltid med tillträde enligt överenskommelse, Stockholmsmässan tillämpar provanställning.

Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta marketing manager Tina Larsson, project area manager Hanna Nova Beatrice eller business area manager Chicie Lindgren. Urvalsarbetet sker löpande och sista ansökningsdag är den 31 mars. Tillsättning kan ske innan ansökningstiden löpt ut så tveka inte att skicka in din ansökan.

Läs mer och ansök här