Tack! Jag har jobbat med media de senaste 20 åren, lite mer än hälften av tiden på mediebyrå. Här på ECI får jag jobba med det jag gillar allra bäst, att jobba tillsammans med fantastiska kollegor, i spännande projekt och nära våra kunder. Gillar att ha många varierande projekt på gång och är oftast orädd i mina beslut och har lätt till skratt.
Vi är ett managementkonsultföretag som hjälper annonsörer att skapa mer effekt av varje investerad mediekrona. Vi är helt oberoende aktörer som exempelvis mediebyråer, publicister och tech-bolag. Till oss söker sig annonsörer som vill ha hjälp att upphandla ny byrå, omförhandla sitt befintliga avtal eller annonsörer som vill ha svar på frågor så som; Är våra medieköp optimerade och konkurrenskraftiga sett till kostnad och kvalité? Hur kan vi få en högre räckvidd till en lägre kostnad?
5 år är en väldigt lång tid men om jag ska våga mig på en gissning så kommer nya regelverk, förändring i mediekonsumtion och ett stort fokus på hållbarhet från samtliga aktörer som verkar inom media vara viktiga faktorer som kommer att påverka.
Den stora skillnaden är att vi på ECI inte tror på en ”one size fits all approach”.
Vi arbetar dels med globalt standardiserade metoder och processer för exempelvis auditering (utvärdering och uppföljning av medieköp sett till kostnad och kvalité). Men, vår unicitet ligger i att vi alltid adderar ett lager av annonsörs och marknadsspecifika analyser, insikter och rekommendationer i de projekt vi driver. Vi kundanpassar. Vi tror på kombinationen av det standardiserade och de djupa analytiska kund och marknadsanpassade insikterna. Det skapar magi och driver värde.
Det finns många exempel. Ett konkret uppslag, är ett projekt som avslutades förra månaden där en omförhandling av ett Svenskt byråavtal levererade en besparing på 10,3%.
Håll dig uppdaterad läs branschpress, gå på seminarier, välkomna förändring och lär känna din målgrupp.