Intervju med Kersti Jones Customer Relations Manager på Paloma


Kersti, du arbetar som Partner & Customer Relations Manager på Paloma, berätta vad som är roligast med ditt arbete.

Det roligaste är att få jobba nära både våra kunder och partners – att bygga långsiktiga relationer, förstå behov och hitta lösningar tillsammans. Ingen dag är den andra lik, och det är just variationen och mötet med människor som gör jobbet så givande.

Berätta gärna snabbfakta om ert företag, vad ni gör och kort om er historia.

Paloma är ett svenskt techbolag som sedan 2003 utvecklar vår plattform för nyhetsbrev, eventhantering, Marketing Automation och SMS. Vi finns i Hedemora, men vi har kunder över hela Sverige – och även internationellt – från småföretag till myndigheter. Vår ambition är att göra kommunikation enkel, professionell och effektiv.

Hur når man egentligen fram i ett kommunikationslandskap där alla slåss om mottagarens uppmärksamhet? Har du några bra tips?

Det handlar om relevans och timing. Att förstå sin målgrupp, vara tydlig i sitt budskap och erbjuda något av värde. Personlig kommunikation som känns genomtänkt och inte massproducerad har mycket större chans att bli läst – och uppskattad.

Paloma som varumärke – vad är du extra stolt över?

Jag är stolt över att vi lyckas kombinera teknisk kvalitet med personlig service. Vi är ett pålitligt verktyg – men vi är också tillgängliga och engagerade. Det märks i våra kundrelationer och det förtroende vi byggt upp genom åren. Sen är jag självklart otroligt stolt över hela vårt team – jag har verkligen världens bästa kollegor och chefer!

Paloma har en fantastisk support, det vet Sveriges Marknadsförbund eftersom vi använder er plattform, berätta vad som är framgången.

Vår support drivs av människor som bryr sig – vi lyssnar, vi följer upp och vi försöker alltid lösa frågan snabbt och tydligt. Att vi är tillgängliga på telefon i en värld fylld av chattbottar och hjälptexter är något som verkligen uppskattas av våra kunder. Det är inte bara en funktion, utan en del av vår identitet. Många av våra kunder lyfter just den personliga och tillgängliga supporten som en av våra stora styrkor.

Hoppas att vi ses snart! Kommer du att anmäla dig till något aktivitet hos Sveriges Marknadsförbund?

Absolut! Jag har redan anmält mig till ert webbinarium om Löfbergs varumärkesresa – vilket är lite ironiskt, för en fun fact om mig är att jag inte ens gillar kaffe! Men varumärkesresor? Där är jag helt koffeinfritt engagerad.