Tack. Jag har ju själv erfarenhet av att jobba med förbund* och detta med att Sveriges Marknadsförbund har medlemmar brett från branschen, byråer, annonsörer och medier, tycker jag är ett stort plus utifrån nätverkande och kunskapsutbyte.
Med många år i branschen, de senaste årens erfarenhet av internationellt arbete och hållbarhet är jag användningsbar, en kombinerad strateg och projektledare.
A plus M är en internationell B2B varumärke- och kommunikationsbyrå sedan 2010. Vi är ”den svenska cellen av 33” i det globala nätverket BBN ”The World’s B2B Agency”.
Förutom inspirerande kollegor på 25-65 år från fyra olika länder, vill jag lyfta våra smarta och trevliga uppdragsgivare.
Bolagen är B2B men deras produkter påverkar konsumenten som individ varje dag, och det ger en speciell känsla för uppdragen. Just nu är det full fart med SSAB från jordens alla hörn, vattenkvalité med Bluewater och så har vi just lanserat ett fint designprogram för MSD Animal Health vaccin produkter globalt.
Lär känna dina kunder och ta reda på hur viktigt ditt varumärke är i deras liv. Gör dig viktig.
Det roligaste svaret är jag förstås! Det riktiga och långa svaret är att vi har stor erfarenhet av att arbeta med globala varumärken, internationella team och bred kunskap i branscher och industrier.
Vi hade en gång kontor i Frankrike också som drevs av grundaren som började på M. Team Aastrom i Stockholm + Monsieur Munier i Paris – et voilà! A plus M.
(*Jessica Bjurström var vd på Sveriges Kommunikationsbyråer, KOMM 2010-2018.)