Det som driver mig är att se kunderna lyckas med bra samarbeten och partnerskap med sina kommunikationskonsulter.
Att få möta nya branscher och verkligen kunna bidra med struktur och process vid upphandlingen. Många gånger både kan och vet mina kunder mer än de tror så ibland handlar det mer om att moderera och få fram den kunskapen. Att locka fram den kompetensen bland allt annat kunderna har på sitt bord.
Gör er hemläxa – en långsiktigt plan för framtiden och lägg tid och kraft på urvalsprocessen. Se över de viktiga värdegrunderna hos er som ska matchas av byrån för ex hållbarhet, HR frågor, kollektivavtal etc. Valet ska kännas naturligt, smart och självklart, om allt går väl så är ni partners under många år framåt.
En mycket relevant och svår fråga – lika mycket som alla säger sig kunna alla kanaler så finns byråer som vill ha spets. Det viktiga är att man som kund har tänkt till vad man söker och väljer baserat på det. Alla varianter kommer stå till buds i mångt och mycket.
Genom deltagande på konferenser, möten, diskussionsgrupper och möten & samtal med kunder och byråer så klart.
Att hinna med allt roligt både privat och jobb. Att hitta den berömda balansen.