Internationella samarbeten

Vår VD Francesca O’Brien har varit i London för att träffa Chris Daly som också är styrelseledamot i European Marketing Confederation. De pratade bland annat om att endast 25% av marknadsförarna i Europa använder AI på regelbunden basis. Vad beror det på? Kanske rädslan av att göra fel och behöva ta de konsekvenserna. Så FOGI (Fear Of the consequences of Getting In) i detta fall mer än FOMO (Fear Of Missing Out).


Francesca hade även möte med Ade Onilude som är VD på Women in Marketing. De diskuterade att vi som arbetar med kompetensutveckling har en nyckelroll i att utbilda, inspirera, synliggöra och stärka kvinnor genom livets olika cykler. Kvinnor måste också ändra mindset och vara mer bjussiga och dela med sig av sina erfarenheter och kontakter.


Sist men inte minst träffade vår VD Francesca O’Brien Nicole Haman som är Vice President of Digital Sales på RTL AdAlliance. De pratade plattformar, rörligt material, video kampanjer, målgruppsanpassningar och hur man kan mäta, skalbara räckvidder, få till attraktiva, internationella mediapaket som går att justera under kampanjens gång.