3 april 2024

Hammer & Hanborg söker Paid Media Manager till Pågen


Paid Media Manager till Pågen.

Vill du mötas av doften av nybakade kanelgifflar och nybakat bröd när du kliver in på kontoret? På Pågen bakas det med kärlek med mjöl från egen kvarn, noga utvalda råvaror och med stor omsorg om produkter, medarbetare och konsumenter.

Pågen söker nu en erfaren och strategiskt orienterad Paid Media Manager som kan leda och hantera företagets mediekampanjer i Sverige för att uppnå uppsatta mål för våra varumärken.

Rollen som Paid Media Manager  

I rollen som Paid Media Manager kommer du att spela en avgörande roll i att utveckla och implementera strategier för medieplanering och kampanjhantering. Du kommer att samarbeta nära med olika personer i marknadsföringsteamet, innehållsproducenter och externa partners för att säkerställa att kampanjerna ligger i linje med Pågens övergripande affärsmål och varumärkesidentitet.

Dina ansvarsområden innefattar att: 

  • Genomföra marknads- och konkurrensanalyser för att identifiera trender och möjligheter i media.
  • Utveckla strategiska mediaplaner baserade på varumärkets mål och budskap.
  • Välja och köpa medieplatsannonsering, inklusive TV, radio, print och digitala kanaler.
  • Förhandla avtal med medieägare för att säkerställa bästa möjliga priser och exponering.
  • Kontinuerligt övervaka och optimera kampanjer för att säkerställa att de når sina mål.
  • Analysera kampanjresultat och presentera insiktsrapportering och rekommendationer internt.
  • Säkerställa att insikter blir till actions i medieplanen.
  • Hantera och följa upp mediabudget och fakturering.
  • Hålla dig uppdaterad om de senaste trenderna och innovationerna inom mediebranschen.
  • Samarbeta med interna team för att utforma annons- och kampanjmaterial.

Du rapporterar till Head of Brand & Marketing. Rollen innebär även många kontaktytor, både interna och externa. Exempelvis kommer du att samarbeta med Head of Brand & Marketing, Brand Marketing Managers, Digital Media specialist, Trade Marketing Managers, innehållsproducenter samt externa partners som mediahus och mediatekniska plattformar.

Om dig, din bakgrund och erfarenhet

För att kunna leverera i rollen ser vi att du har ca 7 års erfarenhet inom branschen och minst 2-3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt relevant eftergymnasial utbildning. Det krävs att du har erfarenhet av strategisk medieplanering, kampanjhantering, analys och rapport för att utvärdera kampanjresultat och hitta rekommendationer för förbättring.

Du behöver vara van att förhandla avtal med medieägare för optimal exponering till bästa möjliga priser och även mycket god erfarenhet av att hanterat stora mediabudgetar för att maximera avkastningen på investeringen. Du ska vara van att arbeta med kontinuerlig uppföljning och optimering av kampanjerna för att säkerställa att vi når utsatta mål.

För att hålla sig i framkant med både teknik, trender och branschnyheter så måste man ha ett genuint intresse och ständigt hålla sig uppdaterad om de senaste trenderna och innovationerna inom mediebranschen.

Det krävs att du har starka analytiska färdigheter, är kommunikativ med god samarbetsförmåga samtidigt som du är resultatorienterad och målfokuserad

Du behöver kunna arbeta självständig och tycka att det är utvecklande att hålla dig uppdaterad om digitala trender. 

Bra att veta

Rollen är en tillsvidareanställning på heltid. Placeringen är på huvudkontoret i Malmö.

Pågen erbjuder en flexibilitet i arbetstider och ett upplägg där du kan jobba 4 dagar på kontoret, och en dag hemma.

Pågen har produktutveckling och produktion direkt i huset där de säkrar existerande storsäljare och framtida succéer. Pågen har en entreprenörsdriven kultur med korta beslutsvägar och stark lokal förankring. Du blir en del av ett erfaret och engagerat team med stor samlad kompetens. Pågen är en arbetsplats med stor gemenskap och framtidstro som visar omtanke om människor, samhälle och miljö.

Med hänvisning till GDPR kan vi inte ta emot ansökningar via mail. 

Har du frågor om rollen eller ansökningsprocessen är du välkommen att kontakta jessica.fischer@hammerhanborg.com

Om Pågen 
Vi månar om vår kultur och värderingar som genomsyrar vårt sätt att arbeta. Tillsammans ser vi till att få saker att hända och vi arbetar mot våra gemensamma mål. Vi når framgång genom vårt engagemang, vår vilja till utveckling och att fokusera på möjligheter. Vi samarbetar för att kunna vara modiga och tänka nytt och utmanar både oss själva och varandra för att hela tiden lära mer. Att se till helheten, vara respektfulla men utmanande kännetecknar vårt arbetssätt.

Idag bakar och säljer Pågen ca 60 olika produkter som hittar du i alla svenska matbutiker samt i Danmark, Norge, Finland och Tyskland. Vissa produkter exporteras till 25 olika länder. Företaget som har sitt huvudkontor i Malmö har en stark utveckling och tillväxt och verkar i en stabil bransch. Omsättningen är knappt 4 miljarder SEK.

Mer information hittar du på www.pagen.se 


Läs mer och ansök här