23 februari 2024

Hammer & Hanborg söker Digital Marketing Specialist till Advisense


Advisense är ett marknadsledande expertbolag inom bolagsstyrning, riskhantering och regelverksefterlevnad (GRC – Governance, Risk & Compliance). Genom förvärvet av Transcendent Group under 2022 är de nu den största oberoende rådgivningsfirman i Norden inom detta område, där de hjälper sina kunder med expertrådgivning, konsulttjänster, outsourcing, techlösningar och fondlösningar. Företaget strävar efter att vara den bästa arbetsplatsen för GRC-experter och har mer än 450 medarbetare på sina kontor i Belgien, Danmark, Finland, Tyskland, Litauen, Norge och Sverige.

Advisense är ett marknadsledande expertbolag inom bolagsstyrning, riskhantering och regelverksefterlevnad (GRC – Governance, Risk & Compliance). Genom förvärvet av Transcendent Group under 2022 är de nu den största oberoende rådgivningsfirman i Norden inom detta område, där de hjälper sina kunder med expertrådgivning, konsulttjänster, outsourcing, techlösningar och fondlösningar. Företaget strävar efter att vara den bästa arbetsplatsen för GRC-experter och har mer än 450 medarbetare på sina kontor i Belgien, Danmark, Finland, Tyskland, Litauen, Norge och Sverige.

advisense logo.jpg

Advisense är ett snabbt växande entreprenöriellt företag som gillar att bygga framåt med fokus på utveckling och resultat. I takt med att företaget växer, ser man behovet av att rekrytera en Digital Marketing Specialist som blir en viktig roll på den fortsatta tillväxtresan.

Om rollen
I rollen som Digital Marketing Specialist bidrar du till att stärka Advisenses närvaro på marknaden och position som branschledare. Ditt huvudsakliga fokus blir att ansvara för leadsgenerering, öka relevant trafik till webben, utveckla och underhålla digital marknadsföring och kommunikation samt ansvara för performance marketing och initiativ för growth marketing. Du ansvarar också för analys och utveckling av kundresan i de digitala kanalerna.

Du har ett övergripande strategiskt tänk och driver utvecklings- och marknadsföringsprojekt med ett fokus på digital marknadsföring för att driva försäljning. Du har erfarenhet av att driva och leda utvecklingsprojekt av digitala plattformar, samt att i nära samarbete med specialister och experter inom organisationen, jobba för att nå ut till företagets målgrupp i digitala kanaler. Vidare är du en doer som får saker gjort och gillar att jobba effektivt och operativt i en snabbrörlig miljö.

Rollen rapporterar till CMO och blir en del av marknadsteamet

Huvudsakliga ansvarsområden:

  • Ansvarig för digitala plattformar och aktiviteter, externa webplatser, inklusive utveckling och att driva trafik till webbplatsen
  • Implementering i digitala kanaler enligt Advisense’s grafiska guidelines, brand guidelines och kommunikationsplattform
  • Analys av kundresan i de digitala kanalerna och på webbplatsen och ansvarig för datadrivna förbättringsåtgärder för ökad konvertering
  • Agera beställare gentemot externa byråer för framtagning av tex rörligt material och bild.
  • Leadsgenerering – Utveckla och genomföra effektiva leadsgenereringsstrategier och kampanjer. Projektleda, utvärdera och optimera marknadsföringsinsatser för att attrahera och konvertera potentiella kunder.
  • Utveckla och översätta marknadsplaner, data och insikter till kampanjplaner som stödjer varumärkesutveckling och driver försäljning
  • Varumärkesarbete – Projektleda och genomföra kampanjer för att stärka varumärkeskännedom, anseende och top of mind på olika europeiska marknader.
  • Analys och Uppföljning – Kontinuerligt följa upp och analysera marknadsföringsinsatser (med särskilt fokus på sales funnel och köpbeteenden), presentera insikter och rekommendationer baserade på analysresultat, samt optimera och anpassa strategier, marknadsaktiviteter och kampanjer.
  • Arbeta aktivt med SEO och SEM för att säkerställa att Advisense syns i relevanta sammanhang för rätt målgrupp på rätt marknader

Advisense har haft en spännande utveckling sedan start och är på en stark tillväxtresa vilket gör att vi ständigt behöver se över hur vi arbetar från ett marknadsperspektiv och anpassa oss till organisationens nya och skiftande behov. Av den anledningen är utvecklingsarbete väldigt centralt och utgör mycket av arbetet i den här rollen. Här får du utvecklas tillsammans med företaget och samtidigt dela med dig av din kompetens. Du arbetar nära tillsammans med våra specialister och experter för att lyfta fram vårt tankeledarskap och driva försäljning. Genom vårt gemensamma arbete bidrar vi till hållbara samhällen genom att hjälpa företag att följa regelverk, bygga motståndskraft och skydda sig mot finansiell brottslighet.

Din bakgrund
För att lyckas i rollen har du minst 7 års erfarenhet av liknande roll. Du har ett digitalt helhetstänk för att konvertera kommunikation till aktivering, samt har erfarenhet av leadsgenerering, CRM, marketing automation och riktad kommunikation. Du är van att jobba med performance marketing och growth marketing, och att arbeta med uppföljning, analys och optimering är en självklarhet.

Du har erfarenhet av att driva projekt från start till mål tillsammans med kollegor och externa leverantörer, samt är van att arbeta både strategiskt och operativt. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta med B2B marknadsföring och contentproduktion i form av text och bild, samt är van att jobba med produktlanseringar och/eller integrerade marknadsföringskampanjer. Vidare är du duktig på att arbeta med SEO, SEM och sociala medier, framför allt Linkedin. Du har även erfarenhet av att leda, kravställa och upphandla mot externa partners såsom digitala byråer.

Vi ser att du som söker har högskoleutbildning eller motsvarande inom marknadsföring och kommunikation, samt har goda kunskaper i både svenska och engelska i såväl tal som skrift. Du har gedigen erfarenhet av Google Analytics/the Google marketing platform och kunskap om HTML (eller liknande). Vidare är du en erfaren användare av något CRM/MA system. (HubSpot meriterande), samt har erfarenhet av något CMS (WordPress meriterande). Du har även erfarenhet av Google Search Console och något ytterligare SEO-verktyg (Ahrefs meriterande), samt gedigen erfarenhet av Adobe Suite.


Du som person
Du har ett intresse och känsla för affären och förmåga att sätta dig in i den och dess behov. Viktiga egenskaper för rollen är att kunna skapa förutsättningar för både sig själv och andra att kunna leverera konkreta resultat, samt att se vilka behov som finns och agera på dem. Det är en bred roll som kräver ett ödmjukt förhållningssätt och respekt för andras kompetens och kompetensområden, men samtidigt viktigt att kunna stå på sig. Att vara lyhörd är viktigt och du gillar att kavla upp ärmarna och arbeta operativt, samt lösnings- och actionorienterat.

Bra att veta
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med placering på Advisenses huvudkontor på Östermalmstorg centralt i Stockholm.

Ansökan
Ansök gärna så snart som möjligt, dock senast den 17 mars.
Med hänvisning till GDPR kan vi inte ta emot CV och ansökningar via mail.

Mer om Advisense
På Advisense är vi en sammansvetsad arbetsgrupp med en passion för vårt uppdrag. Vi bryr oss om varandra och investerar i våra medarbetares utveckling för att kunna maximera varje medarbetares potential och prestation. Tillsammans skapar vi Nordens största oberoende GRC-bolag, och vårt arbete sträcker sig över flera länder och branscher. Vi värnar om en informell och inkluderande arbetsmiljö där varje individ trivs och utvecklas.
Läs mer om Advisense

Läs mer och ansök här