Digital Marknadskoordinator Svensk Byggtjänst

Är du en stjärna på att skapa marknadskampanjer på digitala plattformar? Har du dessutom goda kunskaper inom CMS, CRM, MA och sociala medier? Då kan det vara dig vi söker till rollen som Marknadskoordinator hos Svensk Byggtjänst. Här erbjuds du en spännande roll med många samarbetsytor i verksamheten. Låter det intressant? Läs mer om rollen i annonsen och skicka in din ansökan!

Om rollen
I rollen som Marknadskoordinator på Svensk Byggtjänst kommer du att arbeta tillsammans med dina kollegor i Performance Marketing-teamet. Ditt största ansvarsområde är att löpande genomföra marknadskampanjer på våra olika digitala plattformar: sociala nätverk, CRM, MA och vår webb. I vårt konverteringsramverk kommer du efter genomförda kampanjer att ta fram data för analys med syfte att påvisa resultaten av kampanjerna. I kampanjarbetet kommer du att agera produktionsledare för framtagning av marknads-, onboarding-, försäljnings-, och customer success-aktiviteter. Du har förståelse för de olika delar som behövs för att åstadkomma effektiva aktiviteter, så som copy, design och videoproduktion till nyhetsbrev, landningssidor, annonser och annat marknadsmaterial. Du kommer även själv att producera enklare content.

Rollen har flera olika samarbetsytor inom verksamheten. Du arbetar nära Marknadsansvariga och andra Marknadskoordinatorer, och i genomförandet av kampanjerna kommer du även att arbeta tillsammans med Customer Success-organisationen, produktorganisationen och Tech-organisationerna. Du rapporterar till Performance Marketing Manager. Du blir en av tre marknadskoordinatorer i teamet, som var och en har en specialinriktning. Din inriktning är mot webb, Google Analytics och konverteringar.

Exempel på arbetsuppgifter

  •  Genomföra kampanjer i digitala kanaler, både organiska och betalda.
  • Använda CRM för att definiera marknadssegment och göra urval.
  • Definiera, sätta upp och genomföra olika Marketing Automation-flöden.
  • Publicera på Episerver/Optimizely-plattformen och ansvara för den löpande PIC-processen (product information chain – publicering av nya produkter).
  • Stötta säljorganisationen med kampanjer och medverka i planering och genomförande av digitala och fysiska event.

Om dig
Till den här rollen söker vi dig med erfarenhet av att genomföra kampanjer på digitala plattformar, samt erfarenhet av analysarbete. För att lyckas på bästa sätt i rollen tror vi att du besitter god kunskap inom sociala medier, webb, Google Analytics och Marketing Automation. Vi blir extra glada om du även har kunskap i Hubspot, Episerver, Hotjar och kampanjverktyg för sociala medier.

Med en god analytisk förmåga hittar du relevanta förbättringsåtgärder och tar kampanjarbetet till nästa nivå. Du har en strävan att utvecklas och håller dig därför uppdaterad om nya trender som kan vara av relevans för ditt och verksamhetens arbete framåt. Rollen innefattar ett flertal samarbetsytor, därför är du en god lagspelare som enkelt får samarbeten att flyta på.

Om oss
Du kommer till en energifylld arbetsplats med en varm och omtänksam kultur och kommer arbeta på kontoret placerat i centrala Stockholm. Svensk Byggtjänst ägs av Sveriges ledande organisationer inom samhällsbyggnad. Vårt syfte är att hjälpa branschen till ett hållbart samhällsbyggande. Sedan 1934 har vi samlat in, strukturerat och sålt den kunskap som behövs för att planera, konstruera, bygga och förvalta hus och anläggningar – ett arbete där hållbarhet i dag är helt centralt. Svensk Byggtjänst omsätter drygt 220 MSEK och har cirka 100 anställda.

Låter det intressant?
I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM / Wise Professionals. Du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på kimm.se. Vänligen bifoga personligt brev! Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi gör löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maggie Klingenstierna på maggie.klingenstierna@kimm.se.

Varmt välkommen med din ansökan!
Förmåner: Friskvård, Karriärmöjligheter, Kollektivavtal

Ansök senast 5 Mar 2023

Läs mer och ansök här