1 juni 2015

Förbundet arrangerar paneldebatt i Almedalen

Rekrytera i egna led eller ta in kunskap från oväntat håll? Vilka kompetenser behövs i näringslivets styrelserum? På vår paneldebatt 1 juli lyfter vi ett brännande och alltid aktuellt ämne ur olika intresseperspektiv!
Ett företag behöver kontinuerligt arbeta med sitt varumärke och sina ambassadörer. Vilka kompetenser saknas i dagens styrelserum och hur kan vi förändra strukturer som fördröjer förbättringsarbete? Vi tar upp frågor som mångfald, marknadskompetens och könsfördelning.
När: 1 juli kl. 13.00-14.00
Var: Hälsodalen, lokal Labbet, St Hans Cafe, Visby. Först till kvarn!
Arrangör: Sveriges Marknadsförbund i samarbete med de lokala marknadsföreningarna



 

 

loggor_foreningar

Debatten 2014

2014 års debatt fyllde lokalen i Hälsodalen till brädden av intresserade åhörare. Ämnet satt för den knappa timmen debatten pågick var: Vilka kompetenser krävs i styrelserummen?
Panelen bestod då av Elisabeth Trotzig, Sveriges Reklamombudsman, Francesca O’Brien Apelgren, vd Sveriges Marknadsförbund/Marknadsföreningen i Stockholm, Fredrik Hillelson, vd Novare, Magdalena Gerger, vd Systembolaget, och Jan Scherman, strategisk rådgivare Aftonbladet och fd vd TV4.