4 mars 2015

Möt medlem: Content i fokus för Skellefteå Kraft

Ann-Katrin-pressbild-2Hej Anki Högdahl, marknadskommunikationschef på Skellefteå Kraft! Vad händer på er marknadsavdelning?
– Vår höstkampanj med filmer i TV, på Youtube och en radioapplikation har varit både uppskattade och gett bra resultat.
– Sedan är vi såklart väldigt stolta över att vi både lanserat en helt ny visuell identitet och utvecklat en ny webbplats under 2014, samtidigt som vi jobbat på med kampanjer och övrig marknadsföring precis som vanligt. Det har varit både hårt arbete men också väldigt roligt.
Vilka kanaler satsar ni mest på?
– Vi fortsätter med TV för att nå brett, men drar ner något där jämfört med 2014 för att öka i bland annat digitala och sociala kanaler.
 Hur många är ni som arbetar inom marknad och kommunikation?
–Vi är sju stycken på marknadskommunikationsavdelningen, fördelat på marknadskommunikatörer, formgivare och digital kommunikatör.
Satsar ni på några speciella kompetenser?
– Inte för närvarande, men under 2014 tog vi in extra formgivar- och projektledarresurser för bytet av den visuella identiteten och utveckling av ny webbplats.
Vilka trender tror ni kommer gälla för marknadsföringen 2015? Några ni kommer snappa upp?
– Jag tror vi kommer att se ett fortsatt tapp för linjär TV och ökning av marknadsföring i både köpta digitala och egna kanaler. Mycket handlar också om att bygga content kring varumärket. Det är ungefär den strategin vi har för vår egen marknadsföring under 2015 också!
Sveriges Marknadsförbund gör då och då nedslag bland medlemsföretagen. Har du tips på ett intressant företag att intervjua, eller vill ni själva vara med här? Kontakta karin (a) mis.se