Apoteket är också en av våra generösa sponsorer till goodiebagen på Tendensdagen.
-Att få varumärket bli mentalt och fysiskt tillgängligt eller valbart för fler kunder. Då menar jag att när kunden väl tänker på Apoteket, är vi då tillgängliga för köp i det sammanhanget? Om varumärket är starkt i dessa två dimensioner kommer fler kunder lättare kunna köpa varor hos Apoteket i olika situationer.
-Vi investerar i den växande e-handeln och planerar att öppna ett nytt toppmodernt lager och logistikcenter i Eskilstuna. Planen är att det nya e-handelslagret ska vara i full drift i mitten av 2023. Parallellt jobbar vi på att få ihop våra butiker och e-handel på enkelt sätt så att kundresan blir så friktionsfri som möjligt.
-Miljö- och hållbarhetsfrågor har alltid legat oss på Apoteket varmt om hjärtat och vi jobbar aktivt mot en välmående planet där klimat, människa och företagande står i fokus. Just nu pågår ”Stora Läkemedelsinsamlingen” som är höstens stora insamling av överblivna läkemedel. Under juli månad hade vi kampanjen ”Gör ett medvetet val, tacka nej till påse”. Hela 175 700 kundklubbsmedlemmar aktivt nej till plastpåse. Våra satsningar inom området har gett oss fina utmärkelser t ex branschbäst i Sustainable Brand Index flera år i rad.
-Som person är jag väldigt nyfiken och strävar alltid efter att förstå och lära mig mer. Just nu går stora delar av marknadsavdelningen en utbildning tillsammans. En Mini MBA i marknadsföring så att vi fyller på kunskapen och får en gemensam begreppsvärld att utgå ifrån. Blir en fantastisk kraft och energi i teamet!
-Jag har tyvärr förhinder. Men mina kollegor kommer.