29 juni 2011

Hundra sanningar och en lögn

I boken Hundra sanningar och en lögn ger Tommy Falonius och Pelle Körberg hundra goda råd om hur du skapar ett starkt varumärke. Här berättar Tommy Falonius själv varför du bör läsa deras bok.

Varför skrev ni boken och vad är nytt?

Vi tycker att vi vill dela med oss av vår samlade erfarenhet, totalt 30 år, av varumärkesarbete. Vi har sammanställt erfarenheterna på ett nytt sätt; som 100 kortfattade råd. Inget teoretiserande eller diskuterande. Handfasta, konkreta tips, rakt på sak.

Varför ska jag läsa den?

Du ska läsa den för att undvika onödiga, kostsamma misstag i varumärkesarbetet. Vi har redan gjort misstagen åt dig. Boken är en pedagogisk och lättanvänd referensbok där du hittar svaren på de flesta frågor som oundvikligen dyker upp i varumärkesarbetet.

Vem tycker du ska skriva en bok och om vad?

Ingvar Kamprad borde skriva en bok om varumärkesbyggande.

Vad är enligt dig den största utmaningen nu och framåt för Sveriges marknadsförare?

Att hitta fungerande strategier för varumärkesbyggande på webben och att hantera den kommersiella sprängkraften i sociala medier.

Vilken bok har du själv på nattduksbordet?

Keith Richards självbiografi.
Tommy Falonius är en av årets talare på Tendensdagen den 27 oktober 2011. Där kan du lära mer av hans erfarenheter kring strategisk varumärkesutveckling.