Boken tilldelades ett hedersomnämnande för Årets Marknadsföringsbok 2019 av Sveriges Marknadsförbund.
Bli inspirerad och hämta information och idéer hur man bygger sitt eget mediehus. Hur man tar makten över innehållet i sina kanaler och vilken strategi som krävs för att leda en sådan förändring.
Staffan Ekengren kommer att berätta hur man på ett handgripligt och framgångsrikt sätt kan bygga upp en inhouseredaktion. Rätt använd kan en egen redaktion bli en stark muskel i företags och myndigheters kommunikationsarbete, särskilt i en tid när innehållsarbetet går hand i hand med en snabb utveckling av digitala kanaler.
Staffan Ekengren som varit Head of Scania Newsdesk, nu tillträdande kommunikationschef på SOS Alarm, har många års erfarenhet av redaktionellt arbete. Han har tidigare arbetat som journalist och redaktör inom både dagspress och radio, samt varit presschef på ICA-gruppen.
Varmt välkommen! Fritt för medlemmar!
Så här går det till:
1. Anmäl dig nedan.
2. När det är dax och seminariet startar 17 september så får du ett mejl där klickar du på länken för att delta.
3. Vi sänder via verktyget Teams. Vill du redan nu ladda ner Teams? – Gå till ladda ner Teams
Det går att både vara aktiv i diskussioner alternativt delta passivt med att lyssna/titta/reflektera.
Dag: 17 september
Tid: 09.00 – ca 09.45
Plats: Online via länk – vi använder Teams (se ovan)
(Justerat från seminarium till webbinarium, därmed även nytt datum, tid. Ovan datum gäller)
Noshow debiteras
Avbokning sker senast 2 vardagar innan eventet till annika@svemarknad.se
Platsen kan överlåtas till annan person – namnjustering sker till annika@svemarknad.se
Vid utebliven närvaro utgår avgift på 395 kr ex moms.
Vi reserverar oss för ev. ändringar i programmet.