4 maj 2020

Redaktionell metod för kommunikatörer

Staffan Ekengren tillträdande kommunikationschef på SOS Alarm

Träffa Staffan Ekengren författare till boken

Följarna först – redaktionell metod för kommunikatörer

Boken tilldelades ett hedersomnämnande för Årets Marknadsföringsbok 2019 av Sveriges Marknadsförbund.

Staffan Ekengren författare till boken Följarna först; redaktionell metod för kommunikatörer samt vd Sveriges Marknadsförbund Francesca O’Brien Apelgren.
Foto: Carina Englundh

Bli inspirerad och hämta information och idéer hur man bygger sitt eget mediehus. Hur man tar makten över innehållet i sina kanaler och vilken strategi som krävs för att leda en sådan förändring.

Staffan Ekengren kommer att berätta hur man på ett handgripligt och framgångsrikt sätt kan bygga upp en inhouseredaktion. Rätt använd kan en egen redaktion bli en stark muskel i företags och myndigheters kommunikationsarbete, särskilt i en tid när innehållsarbetet går hand i hand med en snabb utveckling av digitala kanaler.

Staffan Ekengren som varit Head of Scania Newsdesk, nu tillträdande kommunikationschef på SOS Alarm, har många års erfarenhet av redaktionellt arbete. Han har tidigare arbetat som journalist och redaktör inom både dagspress och radio, samt varit presschef på ICA-gruppen.

Hur du får redaktionell kommunikation att hända på riktigt i vardagen?

Varmt välkommen! Fritt för medlemmar!

Dag: 27 augusti 2020
Tid:  kl 17.30 – 19.00
Plats: Hos Sveriges Marknadsförbund, Nybrogatan 34, Stockholm

Noshow debiteras
Avbokning sker senast 2 vardagar innan eventet till annika@svemarknad.se
Platsen kan överlåtas till annan person – namnjustering sker till annika@svemarknad.se
Vid utebliven närvaro utgår avgift på 395 kr ex moms.

Vi reserverar oss för ev. ändringar i programmet.