Har ni en företagssida på LinkedIn? Här är en 5-stegsmodell som sociala medie-proffsen använder för att etablera relationer med befintliga och blivande följare och kunder.
Designa er företagssida och tänk SEO! Kommunicera skräddarsydda erbjudanden, kunskap och testa olika format, som video.
Delta i grupper som berör ert ämne, skriv inlägg och bidra med kunskap. Hjälp till att koppla samman människor som behöver varandra – var hjälpsam.
Gör statusuppdateringar dina följare uppskattar. Var hjälpsam – sälj inte! Tänk på tajmingen för det du kommunicerar. Posta minst en gång varje vardag. Länka till bra innehåll ni kan stå för och era följare gillar.
Lägg till ”dela på LinkedIn”-funktioner på er sajt. Se till att göra delningsvänligt, viralt innehåll. ”Topp 10 listor” och liknande inom era ämnesområden är typer av innehåll som ofta delas.
Sätt mål. Når ni rätt målgrupp? Följ statistiken och se vilka strategier som fungerar och vilka ni kan lämna därhän.
Källa: LinkedIn, Relationships That Drive Results
Missa inte Sveriges Marknadsförbunds sida på LinkedIn