22 april 2015

Juryn klar för Årets Marknadschef 2015

jury_2015
Snart startar nomineringarna för utmärkelsen Årets Marknadschef 2015. Men redan nu är juryn som slutligen ska avgöra vem som blir tar hem titeln klar. Juryn för Årets Marknadschef 2015 består av:
Aje Stenbeck, affärsområdeschef Inhouse
Francesca O’Brien Apelgren, juryns ordförande,
vd Sveriges Marknadsförbund och vd Marknadsföreningen i Stockholm
Désirée Maurd, grundare Juno PR
Jonas Dahlquist, vd Starcom
Lina Söderqvist, marknadschef Åhléns och Årets Marknadschef 2014
Eva-Li Gonner, affärsområdeschef DN
Anna Sjöberg, vd Det
Fredrik Svedjetun, chefredaktör Dagens Media
– Våra bästa marknadschefer förtjänar uppmärksamhet. I valet av Årets Marknadschef 2015 går mina duktiga jurykollegor och jag grundligt igenom kandidaternas insatser och ser både till person och prestation. De som nomineras ska vara landets absolut främsta i sitt gebit, säger Francesca O’Brien Apelgren, juryns ordförande.
– Syftet med Årets Marknadschef är också att uppmärksamma det gedigna arbete som görs på marknadsavdelningar runt om i landet, lyfta fram goda exempel och sprida kunskap om effektiva arbetssätt och gott ledarskap, säger Francesca O’Brien Apelgren.
Årets Marknadschef delas ut av Sveriges Marknadsförbund och Marknadsföreningen i Stockholm. Prisutdelningen sker i samband med Tendensdagen på Oscarsteatern i Stockholm den 15 oktober.
Bland tidigare pristagare märks:
2014, Lina Söderqvist, Björn Borg
2013, Claes Dahlén, Mr Green
2012, Lars-Johan Strand, Stadium
2011: Mariette Kristenson, Pressbyrån och Lena Strand, Folksam.