14 oktober 2021

Intervju med Susanne Reuszner, Folkoperan

Första halvan av Tendensdagen kommer ju att vara ett fysiskt event på vackra Folkoperan. Vi på Sveriges Marknadsförbund är väldigt glada över att både kunna erbjuda ett fysiskt event och att vi dessutom kan vara i en så fin lokal som Folkoperan erbjuder.

Susanne Reuszner, kommunikationschef jublar dubbelt – både för att hävda restriktioner medför att Folkoperan kan återgå till sin normala verksamhet igen och att hon snart får träffa kollegor i kommunikationsbranschen i hennes lokaler. 

Susanne, hur känns det att kunna vara värd för ett fysiskt event igen?

Tendensdagen på Folkoperan 21 oktober

Det är alltigenom underbart! Vi hade premiär 22 september för begränsad publik och från den 29 september kan vi öppna upp hela vår salong. Särskilt som vi totalrenoverade salongen under 2020.

Hur många fysiska deltagare kommer ni att kunna ta emot?

Vi har 560 platser varav 400 på parkett och 160 på balkong.

Hur startar Folkoperan upp sin verksamhet nu efter pandemin?

Vi hade premiär på Verdis opera Don Carlos den 22 september och den kommer att spela till 21 november. Parallellt har vi premiär på en familjeföreställning från 4 år som heter Familjen Stråke den 30 oktober. Vi lanserar också ett nytt AW-koncept som vi kallar Folkoperan Fredag. Det är korta konserter i foajén där andra musikformer som pop, jazz, persiska sånger och italiensk filmmusik möter opera över en fredagsdrink.

Hur har ni jobbat med er egna marknadsföring under pandemin
och hur jobbar ni nu framöver?

Då mycket av vår ordinarie fått ställas in och planeras om har vi ställt om till en del digitala produktioner. Dels sålde vi biljetter till en digital version av Wagners Tristan och Isolde samt några tidigare föreställningar. Vi lanserade också Salong Folkoperan som var ett webbformat där vi på ett lättsamt sätt borrade oss djupare in i innehållet i några berömda arior ihop med gäster som t ex Caroline Krook och Tiffany Kronlöf.

Har du någon programpunkt du själv ser fram emot?

Hela dagen bjuder på ett väldigt spännande program. Kanske mest programpunkterna om drev och uthängningar i media men också eftermiddagens om hur vi lyckas med marknadsföringen 2026.

Vill du besöka Folkoperan och lyssna på spännande föreläsningar och samtal på Tendensdagen – se till att boka din plats här:
Anmälan till Tendensdagen