Susanne Reuszner, kommunikationschef jublar dubbelt – både för att hävda restriktioner medför att Folkoperan kan återgå till sin normala verksamhet igen och att hon snart får träffa kollegor i kommunikationsbranschen i hennes lokaler.
Det är alltigenom underbart! Vi hade premiär 22 september för begränsad publik och från den 29 september kan vi öppna upp hela vår salong. Särskilt som vi totalrenoverade salongen under 2020.
Vi har 560 platser varav 400 på parkett och 160 på balkong.
Vi hade premiär på Verdis opera Don Carlos den 22 september och den kommer att spela till 21 november. Parallellt har vi premiär på en familjeföreställning från 4 år som heter Familjen Stråke den 30 oktober. Vi lanserar också ett nytt AW-koncept som vi kallar Folkoperan Fredag. Det är korta konserter i foajén där andra musikformer som pop, jazz, persiska sånger och italiensk filmmusik möter opera över en fredagsdrink.
Då mycket av vår ordinarie fått ställas in och planeras om har vi ställt om till en del digitala produktioner. Dels sålde vi biljetter till en digital version av Wagners Tristan och Isolde samt några tidigare föreställningar. Vi lanserade också Salong Folkoperan som var ett webbformat där vi på ett lättsamt sätt borrade oss djupare in i innehållet i några berömda arior ihop med gäster som t ex Caroline Krook och Tiffany Kronlöf.
Hela dagen bjuder på ett väldigt spännande program. Kanske mest programpunkterna om drev och uthängningar i media men också eftermiddagens om hur vi lyckas med marknadsföringen 2026.