27 april 2022

Intervju med medlem 25AH, Daniel Bergqvist

Daniel Bergqvist, Strateg, Partner, 25AH Design Studio AB

Daniel du är strateg på 25AH;
vad innebär det?

Jag hjälper våra kunder att förtydliga sitt varumärke och etablera sin varumärkesplattform. Det innebär att jag är den som sätter den strategiska grunden för att designen och kommunikationen som vi skapar överensstämmer med kundens mål och värden. 

Några roliga uppdrag som du kan
berätta om?

Av våra senaste uppdrag som vi har hjälpt våra kunder med skulle jag vilja lyfta fram vårt omfattande varumärkes- och identitetsarbete för Mannheimer Swartling. Där har vi uppdaterat deras varumärke och identitet från grunden och dessutom varit med att ta ut arbetet i alla deras kanaler och kontaktytor. Bland övriga uppdrag har vårt arbete med att utveckla en ny identitet till SSU precis lanserats samt identitet och förpackningsdesign för skönhetsvarumärket All I Am.

Vad skulle du vilja säga är 25AHs USP?

Jag skulle säga att vår USP ligger i vårt sätt att skapa själfyllda varumärken och identiteter som tydligt speglar våra kunders värdegrund och personlighet samt att vi lägger stort fokus på designhantverk och funktionalitet. De två i kombination gör att resultatet alltid blir skräddarsytt och aldrig riskerar att bli generiskt.

Vad är din drivkraft?

Att ständigt inspireras, få nya intryck och uppleva nya saker. Det kan vara allt ifrån att se nya platser, prova nya saker (exempelvis möbelsnickeri) eller upptäcka ny musik jag inte hört tidigare. Det berikar och driver mig framåt både privat och i min yrkesroll.

Slutligen, varför heter ni 25AH?

Namnet går faktiskt tillbaka till min utbildning på Forsbergs skola där jag och mina medgrundare på 25AH träffades för första gången. Skolan låg vid den här tiden på Polhemsgatan 25 i Stockholm. Så det representerar platsen vi först träffade på och AH står för Art House. Vi ville ha ett unikt namn som också kan väcka nyfikenhet och lite mystik kring vilka vi är och vad vi gör.

25AH Twenty Five-Art House