Att kanske inte ta saker och ting för givet utan att vara beredd på att ibland omvärdera sitt arbete och var öppen för förändring.
Precis som många andra arbetar man mycket hemifrån. Jag skulle säga att 95 procent av alla klientmöten sker via telefon och digitala plattformar. Det fungerar bra, men jag tycker att man tappar en dimension. Det är också många fler sökande på varje tjänst och fler tester vilket skapar längre och tuffare rekryteringsprocesser.
De tre vanligaste frågorna nu är: när kommer arbetsmarknaden återhämta sig, ska jag vidareutbilda mig och vilka områden är viktigast att hålla koll på och uppdatera sig inom?
Vi kommer fortsätta att arbeta digitalt i större utsträckning än tidigare. Det är också viktigt att vidareutveckla sig och hålla sig uppdaterad, och kanske till och med vara beredd på att göra branschbyten under din karriär, i vissa fall helt byta inriktning. Digitaliseringen spelar också en stor roll.
Att landet vaccineras så arbetsmarknaden får självförtroende igen och att man vågar påbörja nyrekryteringar och satsa sig ur pandemin.