Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

  • Detta evenemang har redan ägt rum.

Immaterialrätt och marknadsrätt : ur praktiskt perspektiv

Boken Immaterialrätt och marknadsrätt : ur praktiskt perspektiv har tilldelats ett Hedersomnämnande
Årets Marknadsföringsbok 2020


Teamslänken till webbinariet skickas till anmälda kl 08.00 den 24 februari



Webbinarium 24 februari kl 09.00

24 feb kl 09:00 09:45

Immaterialrätt och marknadsrätt :
ur praktiskt perspektiv.


Varmt välkommen till föreläsning!

Förstå det juridiska perspektivet inom marknadsföringen!

Föreläsare: Åsa Hellstadius

I hennes föreläsning och i sin bok ”Immaterialrätt och marknadsrätt – ur praktiskt perspektiv” vänder hon sig till de som har behov av att sätta sig in i juridiken kring immaterialrätt och marknadsrätt, men som saknar förkunskaper i juridik. Med sina praktiska exempel är föreläsningen och boken lämplig för den som i sin yrkesverksamhet behöver en allmän orientering inom immaterialrätt och marknadsrätt.

Varmt välkommen till en genomgång med många praktiska exempel i de olika immaterialrätterna. Upphovsrätt, patent, varumärken och mönster samt marknadsföringsrätt och konkurrensrätt!

Åsa Hellstadius, Vinge, är författare till boken Immaterialrätt och marknadsrätt : ur praktiskt perspektiv

Författaren

Åsa Hellstadius är juris doktor och docent i civilrätt, och verksam vid advokatfirman Vinge i Stockholm. Där arbetar Åsa inom IP-gruppen med immaterialrättsliga tvistemål och konsultation. Åsa har de senaste åren arbetat på Juridiska institutionen vid Stockholms universitet med forskning och utbildning inom immaterialrättsområdet, bland annat som programföreståndare för det internationella magisterprogrammet i europeisk immaterialrätt. Åsa har specialistkunskap inom patent och har varit särskilt aktiv i rättsliga frågor kopplade till Life Sciences, såsom bioteknik, etik, forskning och tillståndsgivning. Hon är också författare till flertalet läroböcker och artiklar inom immaterialrättsområdet.

Jury Årets Marknadsföringsbok: Jonas Colliander, Carin Wikström, Sofia Ulver, Francesca O’Brien Apelgren, Henning Robach, Johan Hagberg

Juryn har korat Årets Marknadsföringsbok
Ett hedersomnämnande fick boken:
Immaterialrätt och marknadsrätt :
ur praktiskt perspektiv.

Sveriges Marknadsförbund belönar bra och läsvärd marknadsföringslitteratur. Böcker som deltar i tävlingen vänder sig till yrkesverksamma marknadsförare och kommunikatörer. Priset delas ut årligen, sedan 1991.

Förstå det juridiska perspektivet inom marknadsföringen!

Årets mottagare av den prestigefyllda utmärkelsen
Årets Marknadsföringsbok hedersomnämnade 2020
är författaren Åsa Hellstadius.
Förlag: Norstedts Juridik.

Motivering hedersomnämnande

Juryn har valt att tilldela boken ”Immaterialrätt och marknadsrätt – ur praktiskt perspektiv” av Åsa Hellstadius ett hedersomnämnande. Författaren beskriver på ett relevant och lättillgängligt sätt immaterialrätt-, marknadsföringsrätt och konkurrensrätt. Med tydliga exempel gör författaren den juridiska delen av marknadsföringen synlig för alla som arbetar inom skrået.  Boken är välskriven och pedagogiskt upplagd och juryn rekommenderar boken till alla som bättre vill förstå det juridiska perspektivet inom marknadsföringen.

Jury Årets Marknadsföringsbok

Ordförande:
Henning Robach,
kursledare inom marknadsföring bl a på IHM Business School, konsult.
Ledamöter:
Francesca O’Brien Apelgren,
vd på Sveriges Marknadsförbund
Johan Hagberg, professor Handelshögskolan Göteborgs Universitet
Jonas Colliander, doktor och forskare vid institutionen marknadsföring och strategi vid Handelshögskolan i Stockholm
Carin Wikström, marknadschef Teknologisk Institut AB
Sofia Ulver,  docent vid företagsekonomiska institutionen vid Lunds universitet

Varmt välkommen till webbinarium
24 februari kl 09.00
Du är med och deltar via länk.

Så här går det till:
1. Anmäl dig nedan.
2. När det är dax och seminariet startar 24 februari så får du ett mejl där klickar du på länken för att delta.
3. Vi sänder via verktyget Teams. Vill du redan nu ladda ner Teams? – Gå till ladda ner Teams

Det går att både vara aktiv i diskussioner alternativt delta passivt med att lyssna/titta/reflektera.

Dag: 24 februari
Tid: kl 09.00 – 09.45
Plats: Online
Anmälan: se nedan

Vinnande bok och Årets Marknadsföringsbok 2020 blev Unboxing Marketing – läs mer här