28 juli 2015

Årets Marknadschef 2015

Har du eller din chef vad som krävs?

För elfte året i rad hyllar vi den marknadschef som gjort bäst avtryck året som gick med utmärkelsen Årets Marknadschef.
Affärsresultat, gott ledarskap, en högklassig personlig prestation, bra förvaltande av företagets varumärke samt etik och moral krävs av den som tar hem titeln.

Nominera

Fram till och med 23 augusti hade du möjlighet att nominera den marknadschef du vill se som vinnare.
Vinnaren utses av en jury med tunga branschnamn, bland de förslag som kommit in. Årets Marknadschef koras på Tendensdagen 15 oktober.

ClaesLinaS
Lina Söderqvist blev Årets Marknadschef 2014, här tillsammans med 2013 års titelinnehavare Clas Dahlen. Vem tar hem priset i år?

Jury korar vinnaren

– Våra bästa marknadschefer förtjänar uppmärksamhet. I valet av Årets Marknadschef 2015 går mina duktiga jurykollegor och jag grundligt igenom kandidaternas insatser och ser både till person och prestation. De som nomineras ska vara landets absolut främsta i sitt gebit, säger Francesca O’Brien Apelgren, juryns ordförande.
Läs mer om juryn här!

Om utmärkelsen

Årets Marknadschef delas ut av Marknadsföreningen i Stockholm och Sveriges Marknadsförbund. Prisutdelningen sker i samband med Tendensdagen på Oscarsteatern i Stockholm den 15 oktober.
Bland tidigare pristagare märks:
2014, Lina Söderqvist, Björn Borg
2013, Claes Dahlén, Mr Green
2012, Lars-Johan Strand, Stadium
2011: Mariette Kristenson, Pressbyrån och Lena Strand, Folksam.