17 augusti 2015

Tomas Wernant på nytt uppdrag för Sveriges Marknadsförbund

Tomas Wernant
Tomas Wernant

Välkommen till Sveriges Marknadsförbund, Tomas Wernant. Du sitter sedan tidigare i valnämnden och kliver nu in i ett annat uppdrag för förbundet. Berätta!
– Min roll blir marknadsförings- och säljarbete för Sveriges Marknadsförbund. Att sprida större och djupare kunskaper om vilka fördelar ett medlemskap ger.
Vad har du för bakgrund?
– Jag är marknadsförare i grunden och har arbetat mycket med marknadsundersökningar. Det är otroligt viktigt med kunskap och information om en marknad – den som har bäst insikt i detta vinner till slut kunden.
– I dag driver jag mitt företag Dblyou Marketing, som arbetar med marknadsföring genom projektutvärderingar och på HR-sidan också med kompetensmätningar. Dessutom är jag vd och delägare för MSL International AB som marknadsför, säljer och utvecklar belysningsstolpar i kompositmaterial på den internationella marknaden. Det kommer jag att fortsätta med parallellt med arbetet för Sveriges Marknadsförbund.
Vad ser du fram emot i arbetet för förbundet?
– Det ska bli väldigt spännande och roligt att se till så vi får fler medlemmar som vill ta till sig av vad vi gör. Jag hoppas att vi genom förbundet på ett bättre sätt ska kunna förmedla vad marknadsföring är. Historiskt är kanske förbundet något mer kopplade till extern marknadsföring, som reklam. Men marknadsföring är ju så mycket mer!
Av: Karin Löfgren Nygård, karin@mis.se