21 december 2020

Lucka 21

Julklappar på nätet ökar kraftigt – tillväxt på 56 procent.

I år har Sveriges Marknadsförbund skapat en julkalender med en ny lucka varje dag fram till julafton. Dessa innehåller nya och gamla julkampanjer som vi inspireras av eller minns av andra anledningar.

Sveriges Marknadsförbunds julkalender.


Hur skulle det gå om tomten blev tvungen att dela ut paket varje dag?

Tomten borde kanske kika in hos PostNord?
Postens reklamfilm från 2018 handlar om alla de förbättringar som genomförs. En förändringsresa som pågår och som anpassas till allmänhetens nya vanor. PostNord har även lanserat ny identitet som en fortsatt led av sin förändringsresa och de vill bli favoritleverantören i Norden.

Julklappar på nätet ökar kraftigt – tillväxt på 56 procent.
Julklappshandeln på nätet har ökat kraftigt. 25 procent av de som handlat julklappar har gjort alla sina inköp på nätet. Mer än hälften köper åtminstone 80 procent av klapparna online. Totalt har svenskarna fram till den 16 december handlat för 19 miljarder kronor. Det visar PostNords årliga julundersökning. Läs mer på PostNords pressmeddelande här.


I år har Sveriges Marknadsförbund skapat en julkalender med en ny lucka varje dag fram till julafton. Dessa innehåller nya och gamla julkampanjer som vi inspireras av eller minns av andra anledningar.