Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

  • Detta evenemang har redan ägt rum.

Webbinarium – Hur blir Marketing en framgångsrik affärsdrivare?

Tekniken inom Marketing och transformation i praktiken

13 maj kl 09:00 09:40


Uppdraget för marketing har förändrats, ytterst drivet av digitalisering. Företags ledningsstruktur påverkas – ny samverkan och kompetens krävs. Med allt tydligare ambitioner om kundresan som utgångspunkt, förändringar i värdekedjan och nya affärsmodeller är det mycket som behöver utvecklas i gränssnitt och innehåll mot säljorganisation, affärsenheter och kundservice.
Teknik och data har blivit en naturlig del av kreation, testning och effektivisering. Vilka roller behövs, vilka verktyg kan användas och hur tar man sig igenom transformationen i praktiken?
Karin Nygren och Mari Lagberg från Upplands Motor bjuder på sina erfarenheter med tekniken i fokus.

Teknik och data har blivit en naturlig del av kreation, testning och effektivisering

Karin Nygren är CMO & Head of Digital, Upplands Motor

Kort om företaget och om föreläsarna

Upplandsmotor
Upplands Motor är ett privatägt företag inom bilbranschen med höga ambitioner inom service och kundupplevelse. Företaget grundades 1964 och har under sin utveckling alltid strävat efter innovativa grepp och attraktiva servicekoncept med kunden i fokus. Idag har företaget en omsättning på drygt 5 miljarder och ca 800 anställda. Upplands Motor säljer, servar och supporterar lösningar för personbilar, transportbilar och lastbilar från märkena Volvo, Mercedes, Ford och Renault.
Karin Nygren
Karin Nygren är CMO & Head of Digital. Hon har en gedigen erfarenhet från transformation, styrning och ledning från olika chefsroller inom bilbransch, telecom samt Management Consulting. Kunddriven utveckling och att knyta den strategiska långsiktigheten till nuet ser hon som reptrick och stor motivator.
Mari Lagberg
Mari Lagberg är Head of Marketing på Upplands Motor. Genom tidigare marknadschefsroller på bl.a. Bisnode, Retriver och Lunarstorm har hon en bred erfarenhet av digital affärs- och varumärkesutveckling, liksom behovet av att kombinera olika kompetenser och roller inom marknadsavdelningen för både utveckling och produktion.

Varmt välkommen till webbinarium 13 maj kl 09.00
Du är med och deltar via länk.

Så här går det till:
1. Anmäl dig nedan.
2. När det är dax och seminariet startar 13 maj så får du ett mejl där klickar du på länken för att delta.
3. Vi sänder via verktyget Teams. Vill du redan nu ladda ner Teams– gå till ladda ner Teams

Varmt välkomna!

Det går att både vara aktiv i diskussioner alternativt delta passivt med att lyssna/titta/reflektera.

Dag: 13 maj
Tid: kl 09.00 – ca 09.40
Plats: Online via länk – vi använder Teams (se ovan)