Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

Hållbarhet & kommunikation: Vad, varför och hur!

MIKAEL BOTNEN DIAMANT & CARL-JOHAN SCHULTZ

25 jan kl 09:00 12:00

Författarna till Årets Marknadsföringsbok håller populär kurs!


Hållbariseringen ställer krav på nya sätta att organisera och kommunicera sin verksamhet.

Vi befinner oss i hållbariseringens tid och omställningen till hållbart företagande går bara fortare och blir allt mer affärskritiskt. Men få vet hur de ska navigera i sin omställning och många har utmaningar när det kommer till att organisera sig kring frågan och hur man bäst kommunicerar sina hållbarhetssatsningar.

Författarna till boken Hållbariseringen – en guide för företag i omställning kommer att på ett lättillgängligt sätt beskriva grunderna i hållbarhet och ge konkreta tips och metoder för att accelerera sitt hållbarhetsarbete. Men också presentera de viktigaste principerna för hållbarhetskommunikation.

Kursen kommer bland annat att ge insikter i:

  • Kommunikationens roll kopplat till hållbarhet och hur man går till väga
  • Vad ”Hållbariseringen” är för något och vilket tryck sätter det på företag idag
  • Varför hållbarhetsarbetet kan beskrivas som ett pussel, med kommunikation som en given del
  • Hur man får pusselbitarna att falla på plats genom att förstå ens egna organisations utmaningar och möjligheter

Kursen riktar sig till dig som arbetar inom områdena hållbarhet, kommunikation och marknadsföring.

Läs intervju med kursledarna – Varför ska man gå kursen?


KURSLEDARE

MIKAEL BOTNEN DIAMANT är hållbarhetsstrateg på Doings. Han har en bred erfarenhet att arbeta med företag, organisationer och myndigheter med deras hållbarhetsomställning. Han deltog i förhandlingarna om Agenda 2030 som en av UD:s sakkunniga delegater och har en bakgrund inom Röda Korset och Sida.

CARL-JOHAN SCHULTZ är hållbarhetsstrateg på Doings med en gedigen bakgrund i kommunikationsbranschen där han arbetat med att utveckla några av Sveriges största varumärken i en mer hållbar riktning. Han driver frågan i branschen och föreläser om hållbarhetskommunikation.

Kursledarnas bok: ”Hållbariseringen – en guide för företag i omställning” är utsedd till Årets Marknadsföringsbok 2022

Välkommen!

Dag: 25 januari 2023
Tid:
9.00-12.00
Plats: Online
Anmälan: gör du nedan
Pris: 4.900 kr + moms för medlem (9.800 kr icke medlem)
Kursen sker live online och du kommer att få en länk till Zoom närmare kursdatum

Anmälan är bindande.
Sveriges Marknadsförbunds integritetspolicy.

Anmälan: