- Detta evenemang har redan ägt rum.
Frukostklubben – Robothandel av annonsutrymme är det nya sättet att konsumera digital marknadsföring – Malmö
fredag, 31 mars, 2017kl07:00 - 08:30
Det traditionella annonsköpets tid är förbi. Processen har förändrats genom vår nya digitala värld. Tekniken som möjliggör att en reklamvideo eller annons exponeras för t.ex. en person med ett specifikt beteende, vid en särskild tidpunkt, på de sajter hen befinner sig på kallas för programmatiska annonsköp. Att skapa intelligenta kampanjer genom programmatiska annonsköp blir allt vanligare. Dessa köp står redan för en stor del av de digitala annonsköpen i USA, men spås bli mycket stort även i Europa. I år estimeras 20% av de digitala annonsköpen i Europa ske gå genom programmatic. Trots denna utveckling är det fortfarande många marknadschefer som är noviser inom området.
Carl-Johan Grund blev ”Årets företagare i Skåne 2016” och är grundare av Emerse, ett framgångsrikt Lundaföretag som under de senaste tio åren byggt sin egen plattform med unik teknik och avancerade algoritmer. Emerse sköter i dag de programmatiska annonsköpen åt många mediabyråer och varumärken över hela världen. Obama, Samsung, Zalando, Amazon och Haglöfs är några av namnen på kundlistan.
Carl-Johan kommer under Frukostklubben reda ut vad programmatiska annonsköp är och vad det innebär samt berätta om möjligheterna som den nya tekniken ger.